תאונת דרכים עם נפגעים היא לרוב אירוע מטלטל וטראומטי עבור כל הצדדים המעורבים בו. לפיכך, חשוב לציין כי כל נהג, נוסע ברכב או הולך רגל שנגרם להם נזק גופני או נפשי בעקבות תאונת דרכים זכאים לקבל פיצויים מחברת הביטוח.

משטר אחריות מוחלטת מכוח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (להלן: "חוק הפלת"ד") הוביל לרפורמה יסודית בתחום הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל. לפני חקיקת החוק תחום תאונות הדרכים היה כפוף לדיני הנזיקין וכל אדם שנפגע בתאונה היה מחויב להוכיח שהנזק שנגרם לו נבע מהתרשלותו של הנתבע לצורך קבלת פיצויים. על כן, במצבים שבהם הגורם המזיק לא נמצא, אם לא היה ניתן להוכיח שגורם הנזק התרשל או כאשר הנזק נגרם באשמת הנפגע עצמו - נשללה מהנפגע הזכות לקבל פיצוי.

חוק הפלת"ד חוקק כדי להבטיח שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים יקבל פיצוי. לצורך כך נקבע משטר של אחריות מוחלטת כך שחברת הביטוח שמבטחת את השימוש ברכב בביטוח חובה, מחויבת לפצות אדם שנפגע בגופו או בנפשו בתאונה ללא תלות בשאלת האחריות לתאונה. כך חוק הפלת"ד למעשה ייתר את הדיון בסוגיית האחריות לתאונה והוביל לפישוט ולקיצור ההתדיינות המשפטית בתביעות פיצויים בגין נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים.

הגדרת תאונת דרכים לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
במסגרת תביעה שמוגשת מכוח חוק הפלת"ד, הנפגע יצטרך להוכיח שהוא היה מעורב בתאונה שמתאימה להגדרה שקבועה בחוק ל"תאונת דרכים". בחוק נקבע כי תאונת דרכים היא אירוע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. יובהר כי לפי חוק, שימוש ברכב כולל בין היתר נסיעה ברכב, יציאה וכניסה לרכב, חניית רכב, דחיפתו, גרירתו ועוד. נוסף על כך, לצורך קבלת פיצוי מחברת הביטוח הנפגע יצטרך להוכיח כי נגרם לו נזק כתוצאה מהתאונה. 

אם הוכח כי בעת התאונה הנפגע נסע ברכב מנועי למטרת תחבורה, חברת הביטוח שביטחה את נהג הרכב בביטוח חובה תישא באחריות לפצותו על הנזק שנגרם לו עקב התאונה. במצב שבו הנפגע הוא הולך רגל או רוכב אופניים שנפגע מרכב, הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים מהחברה שביטחה את נהג הרכב הפוגע. במקרה של תאונת פגע וברח כאשר אין ביכולתו של הנפגע לדעת מיהו הנהג שפגע בו, הוא רשאי להגיש תביעה נגד חברת קרנית, שתפקידה לפצות נפגעים כאשר זהות הפוגע אינה ידועה או כאשר לנהג הפוגע אין ביטוח חובה תקף. 

קבלת ייצוג משפטי לאחר מעורבות בתאונת דרכים
לאחר מעורבות בתאונת דרכים שגרמה לנפגע נזקי גוף, רצוי לפנות לעורך דין מקצועי ומיומן שעוסק בתחום נזקי הגוף. עורך דין בעל ניסיון בתחום נזקי הגוף כתוצאה מתאונות דרכים ילווה את הנפגע לאורך כל התהליך, ינחה אותו ויוודא שהוא ממצה את זכויותיו מול כל הגורמים הרלבנטיים ותוך כך מקבל את הפיצוי המירבי בגין הנזק שנגרם לו בתאונה.

עורך הדין אופיר בן משה הוא בעליו של משרד עורכי דין שעוסק בתביעות נזיקין ובייצוג תובעים בתביעות נגד חברות הביטוח מכוח חוק הפלת"ד. עורך הדין אופיר בן משה ייצג במשך שנים חברות ביטוח וגופים מוסדיים ולכן מכיר היטב את אופן פעולת המערכת, דבר המקנה ללקוחותיו יתרון משמעותי בניהול תביעות משפטיות נגד גופים אלו.

עורך דין אופיר בן משה בעל ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות דרכים בתביעות מול חברות הביטוח. עו"ד בן משה, מלווה את לקוחותיו לאורך כל שלבי ההליך במאבקם מול חברות הביטוח למיצוי זכויותיהם עד לקבלת הפיצוי המירבי התואם את חומרת הנזק הגופני ו/או הנפשי שנגרם להם בעקבות התאונה. 

עורך הדין אופיר בן משה דוגל במתן ייצוג וליווי משפטי צמוד ללקוח בסמוך לאחר התאונה. פנייה מוקדמת לעורך הדין לרוב תסייע ללקוח להיערך לתביעה באופן מיטבי על ידי ביצוע בדיקות רפואיות, איסוף מסמכים רלבנטיים ובניית התיק בצורה נכונה על מנת למקסם את הפיצוי. עורך הדין בן משה מסייע ללקוחותיו להימנע מטעויות שעלולות לפגוע בסיכויי הצלחת התביעה ובסכום הפיצוי הסופי.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-9428924
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/8186/26341/
כתובת: האחים בז'רנו 7, בניין פובליסיס, רמת גן

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.