מחר בבוקר יתחדש משפטו של בנימין נתניהו בשלושת כתבי האישום, עם דיוני הוכחות שיימשכו גם מחרתיים וביום רביעי. הבוקר (ראשון) שוחח המשנה לפרקליט המדינה לשעבר, עו"ד יהודה שפר, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, על מצבו המשפטי של ראש הממשלה לקראת חידוש הדיונים.

"בתיקים גדולים נאום הפתיחה חשוב מאוד. כרגע התביעה וההגנה מכירים היטב כל עדות וכל פרט בחומר החקירה, אבל השופטים לא ראו את חומר החקירה ואינם מכירים אותו. זה מעין מבוא לאירוע, מפת דרכים שהתביעה תסביר לביהמ"ש את טענותיה. ברגע שהעדים יתחילו לעלות והתמונה תיפרס בפני ביהמ"ש - נתניהו יהיה בצרות", אמר עו"ד שפר.

"לדעתי יש דיסוננס בין קו ההגנה הציבורי של נתניהו לקו ההגנה המשפטי שלו. משום שבמישור הציבורי מספרים לנו כל מיני ספינים, בסה"כ קיבל מתנות מחברים, עשה מה שכולם עושים ורק אותו העמידו לדין, תפרו לו תיקים וכו'. אבל אני לא מעלה על דעתי שיאמרו בבית המשפט בצורה כזאת. מצד שני, ברור גם לנתניהו שברגע שהעדים יתחילו לעלות והתמונה תיפרש בפני בית המשפט הוא יהיה בצרות. זה רגע האמת שלו", המשיך.

על האפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודח מתפקידו, אמר עו"ד שפר: "אני לא מעלה על דעתי שמישהו יעז לפטר את היועמ"ש. הדבר יתפרש כניסיון להלך אימים על התביעה. גם אם ינסו לעשות זאת, הדבר הזה לא ישפיע על הפרקליטות וביהמ"ש".

על ההחלטה לחייב את נתניהו להגיע לדיון אך לפטור אותו מחלק מהעדויות, אמר: "זאת החלטה מאוזנת, בסה"כ אפשר לפטור נאשם מנוכחות בבית המשפט אם הוא מבקש זאת, אם הוא מיוצג ואם זה לא יפגע בהגנתו. מצד שני, היו בעבר ניסיונות של נאשמים לבקש לא להיות במשפט כדי לא לתת לו לגיטימציה. זאת אומרת, יש חשיבות סמלית בנוכחות וכאן חייבו את נתניהו להיות בבית המשפט, חשוב שהוא יהיה שם מבחינת מראית פני הצדק. מצד שני, הוא ראש ממשלה ולא צריך אותו לשמיעת כל עדות, אבל אני מעריך שיהיה במהלך המשפט".

כשנשאל האם לנוכחותו הפיזית של נתניהו באולם בזמן העדויות יש חשיבות, השיב: "אני חושב שיש משמעות גדולה. אם אדם מעיד נגד אדם אחר, שעומד מולו, זה הרבה יותר קשה. בכל מקרה, יש פה שני אינטרסים שונים – אחד של נתניהו הנאשם, שוודאי ירצה להיות בכמה שיותר דיונים מהסוג הזה, ואחד של נתניהו ראש הממשלה, שוודאי לא ירצה להצטלם בבית המשפט".

כשנשאל איך תשפיע העובדה שאין נכון לעכשיו שר משפטים ופרקליט מדינה מכהנים, אמר: "אני מאמין שאין לזה שום השפעה על המשפט, אבל המציאות שתיארת חמורה ועולה אפילו לכדי עברה של הפרת אמונים. כי הוא נמצא בניגוד עניינים בלתי נסבל. כשבג"צ דן בשאלה האם הוא כשיר להיות ראש ממשלה, הוא קבע פה אחד שכן. אבל קבע זאת בד בבד עם התחייבות של נתניהו שיחתום על הסדר ניגוד עניינים, מה שסרב לעשות לאחר מכן. ורק בשבוע שעבר בית המשפט חייב אותו שוב לחתום על הסכם ניגוד עניינים. מהו ההסדר? אומר שהוא לא יעסוק במישרין או בעקיפין במינויים של בכירים במערכת המשפט. בינתיים הוא לא מאפשר לגנץ להביא את המינויים שהוא רוצה. כלומר, ראש הממשלה עוסק במינויים בכירים במערכת אכיפת החוק".