הפרשן המשפטי של חדשות 12 גיא פלג, התראיין היום (שני) ברדיו 103FM על רקע תחילת שלב ההוכחות במשפט ראש הממשלה נתניהו. במהלך הראיון ניתח פלג את האפשרות שנתניהו יוביל את המשפט להסדר טיעון. "מי שמורשע בשוחד במדינת ישראל הולך לכלא", אמר הפרשן, "אז גם לנתניהו בסופו של יום יש עניין להוריד מעצו את החרב המאוד מסוכנת הזאת שמרחפת מעל ראשו". 

ראשית, התייחס פלג להיעדרותו של נתניהו מעדותו של העד הראשון אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, העד המרכזי בתיק 4000. "ראש הממשלה ביקש לפטור אותו מהתייצבות לעדותו של עד התביעה הראשון ואולי המרכזי במשפט כולו, אילן ישועה - מנכ"ל וואלה לשעבר. השופטים קיבלו את הבקשה עם הסתייגות ואני אסביר כאן כי בהיבט הציבורי אנחנו עסקנו בשאלה האם ראש הממשלה מנסה להתחמק מספסל הנאשמים, אבל בהיבט המשפטי הדגש הוא האם הפטור הזה פוגע בהגנה שלו. זה מה שבית המשפט בוחן ולכן הוא ציין שהנאשם מבין את המשמעויות של אי ההתייצבות שלו והוא לא יוכל לטעון בעתיד משהו שקשור לאי התייצבותו".

"מקובל לומר", ציין פלג בהתייחסותו לתיק 4000 ולעד אילן ישועה, "שמה שגרם לשינוי בהתייחסותו של יועץ המשפטי לממשלה לכל פרשות נתניהו, היו ההקלטות שהביא איתו אילן ישועה. ומה מיוחד בהן? שמענו שם בעצם את הנאשמים איריס ושאול אלוביץ' בשיחות שלהם עם איתן ישועה קושרים בקולם שלהם בין ההקלות הרגולטוריות שהם קיבלו או היו צפויים לקבל ממשרד התקשורת, הקלות שמבחינתם היו שוות מיליארדים, לבין הסיקור האוהד. ביטוי זה הינו ביטוי חסר, כי לא מדובר פה רק בסיקור אוהד, אלא ממש בשליטה".



הפרשן הבכיר העריך כי פניו של נתניהו להסדר טיעון. "אנחנו התחלנו את חקירת נתניהו עם מה שהפך לסלוגן: 'לא יהיה כלום כי לא היה כלום'. אנחנו עוברים שלב אחרי שלב, אבל האם התהליך המשפטי יושלם עד סופו, זה תלוי בהרבה מאוד משתנים שאנחנו כרגע לא יכולים להעריך".

"שאלת השאלות היא האם נתניהו באיזה שהוא שלב ירצה לקפוץ מהסירה הזאת, ולחתור להסדר טיעון. צריך לזכור שהתיקים האלו הם לא פשוטים ולנתניהו יש סיכון עצום, כי מי שמורשע בשוחד במדינת ישראל הולך לכלא. אז גם לנתניהו בסופו של יום יש עניין להוריד מעצמו את החרב המאוד מסוכנת הזאת שמרחפת מעל ראשו, עם הרכב שופטים מאוד קשוח", אמר גיא פלג.