"ליקויי בנייה" הם למעשה מגוון רחב של תקלות, כשלים ופגמים במבנה שעלולים לפגום במראהו, בשלמותו הפיזי, להוביל להפחתה בערכו הכספי, לפגוע בהנאת הדיירים מהנכס ובמקרים מסוימים גם בביטחונם. ישנם סוגים רבים של ליקויי בנייה בנכסי מקרקעין, אך ניתן לחלקם לשלושה סוגים עיקריים. הסוג הראשון הוא פגמים שקשורים לבסיס המבנה ולשלד שעלולים לפגוע ביציבות המבנה ולסכן את חיי הדיירים שגרים בו, סוג נוסף הוא פגמים קוסמטיים שנחשבים לליקויים הקלים ביותר מבין סוגי ליקויי הבנייה האפשריים. ואילו הסוג השלישי של ליקויי הבנייה כולל ליקויים מסוגים אחרים אשר אינם קוסמטיים אך אינם קשורים לבסיס המבנה ולשלד.

ניתן לומר כי ליקויי בנייה הם למעשה הפער בין המפרט שהובטח לרוכש הנכס במסגרת הסכם המכר ובין מצב הנכס בפועל. ליקויי בנייה עשויים להתבטא באיכות גימור ירודה בדירה, בבעיות איטום ורטיבות, בבעיות מבניות שפוגעות בשלד המבנה, בפגמים בצנרת הדירה ובנזילות שעלולות להופיע בכל חלקי הנכס. בעוד ליקויים קונסטרוקטיביים בשלד המבנה עלולים לסכן את חיי הדיירים, ליקויים קלים יותר כגון פגמים במרצפות הדירה, סדקים בקירות המבנה ונזילות עלולים לפגוע משמעותית בהנאת הדיירים מהנכס גם אם אינם מהווים סכנה לשלמות גופם ולבריאותם.

בחירת עורך דין מקצועי בתחום ליקויי הבנייה
אם מתגלים ליקויי בנייה בנכס והקבלן מתנער מאחריותו לתקנם או מתעכב ומתחמק מביצוע תיקונים גם לאחר שקיבל פניה בנושא מהדיירים, ההמלצה היא לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין מקצועי ומנוסה שעוסק בתחום ליקויי הבנייה. ברוב המקרים, לאחר הפניה לעורך הדין הוא ייבחן את סוגם, מיקומם ומשמעותם של הליקויים ובהתאם לממצאים יקשר בין הדיירים ובין שמאי מקרקעין או מהנדס בניין לצורך קבלת חוות דעת שבמסגרתה ייבחנו הליקויים בנכס ותתקבל הערכה של עלות התיקונים הנחוצים.
 
לאחר שהדיירים קיבלו הערכה מקצועית ביחס לעלות תיקון הליקויים, עורך הדין יגבש יחד עימם אסטרטגיית פעולה מתאימה שתביא למיצוי מיטבי של זכויותיהם מול הקבלן או היזם. בהתאם לצורך, עורך הדין יפעל בשם הלקוח ויגיש תביעת פיצויים בגין ליקויי בנייה נגד הקבלן. כדי לקבל את הייצוג המשפטי המיטבי, לפני בחירת עורך דין מייצג בתחום ליקויי הבנייה, כדאי להתרשם מהידע המקצועי שלו, מיחסו ומזמינותו ללקוח כמו גם מניסיונו ומהצלחותיו בתביעות פיצויים בגין ליקויי בנייה.

ניסיון רב בתביעות בגין ליקויי בנייה
עורך הדין מיכאל מלכה בעל ניסיון רב בייצוג לקוחות בתביעות נגד קבלנים, חברות ביטוח ויזמים בגין ליקויים שקשורים לאיכות הבנייה, נזקי מים, צנרת ועוד. עו"ד מלכה למד מאתר ליקויי בניה-על מנת להעמיק במקצועיות של המשרד בתחום ליקויי הבניה, ובכך המשרד קיבל יתרון פרקטי בניהול התיקים בבית משפט בכל הקשור לתחום ליקויי הבניה.

הניסיון הרב של עו"ד מיכאל מלכה בתחום ליקויי הבנייה, כמו גם ההשתלמויות שסיים בהצלחה וההשכלה המעשית שרכש בפיקוח בנייה וניהול פרויקטים מהווים יתרון משמעותי ביותר ללקוחות משרדו בעקביות במשך שנים. משרד עו"ד מיכאל מלכה עוסק בכל סוגי ליקויי הבנייה ומתמחה בליקויי בנייה שמקורם באיכות הבנייה, הנובעים מבנייה רשלנית ובלתי מקצועית שנעשית תוך שימוש בחומרים באיכות ירודה.

עורך דין מיכאל מלכה משלב בעבודתו ידע מקצועי רחב ומעמיק, מקצועיות ומומחיות ברמה הגבוהה ביותר יחד עם זמינות גבוהה ושירות אישי ללקוחותיו. בתוך כך, עו"ד מיכאל מלכה מנהל עם לקוחותיו תקשורת כנה ופתוחה ביחס לסיכויי הצלחת התביעה.

במהלך שנות עיסוקו בתחום ליקויי הבנייה, עורך הדין מיכאל מלכה רשם הצלחות רבות בייצוג קבלנים, יזמים ובעלי נכסים. הניסיון המשפטי הרב של עו"ד מיכאל מלכה וההכשרות הרבות שסיים בהצלחה מעניקים ללקוחותיו יתרון ממשי בהתנהלות מול הצד השני ומגדילים משמעותית את סיכוייהם לזכות בתביעה.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-7101878
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/4620/7563/
כתובת: הראשונים 7, הרצליה

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.