תופעת הגניבות לא מרפה ומכה בעיקר באזור המרכז. שיטתם של הגנבים היא דיי פשוטה, חבר אחד בחוליה מגיע עם רכב לאזור שנקבע מראש, שניים או יותר מצטרפים אליו ויחד פורצים לרכבים חונים, כשהוא מוביל אותם בשיירה לעבר דרך מילוט בדרכם לשטחים.

במהלך הלילה שבין שני לשלישי, במסגרת פעילות מבצעית סמויה של שוטרי יחידת אתג"ר בלהב 433 במשטרה בשיתוף יחידות נוספות מאגף החקירות והמודיעין, במטרה להתחקות אחר כנופיות של גנבי רכב שפועלות באזור המרכז והשרון, עשו השוטרים שימוש באמצעים טכנולוגיים וסמוך לשעות הבוקר המוקדמות התקבל הדיווח אודות שני כלי רכב מסוג מאזדה שנגנבו במקביל מפתח תקווה מגבעת שמואל. 

בהיערכות מקצועית הצליחו הבלשים לאתר את שני כלי הרכב כשהם בתנועה לכיוון השטחים. במשטרה ציינו כי בהגיעם לאזור קלנסוואה וכפר קאסם בוצע מעצר של שני כלי הרכב החשודים כגנובים וכן רכב מוביל נוסף החשוד גם הוא כגנוב. שלושת החשודים פתחו במנוסה, אולם נתפסו ע"י השוטרים לאחר מרדף רגלי קצר. 

מבדיקה ראשונית עלה כי שלושת  החשודים הם תושבי שטחים מטול כרם בשנות ה-20 לחייהם, אשר ביצעו את הגניבות, ככל הנראה, באמצעות מכשיר טכנולוגי המבצע קידוד של הנעת הרכב ומבטל את המפתח המקורי.

בחיפוש בכלי הרכב נתפסו כלים אשר שימשו לכאורה לביצוע העבירות וכן נתפס משבש תדרים דיגיטלי. בתום הפעילות כלל המוצגים נתפסו להמשך הליך חקירתי.

לאחר מעצרם, הובאו שלושת החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון שהאריך את מעצרם בשישה ימים. מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול נגד עבירות הפוגעות באיכות החיים ולהבטיח את ביטחונם ורכושם של האזרחים".