שלושה חודשים לאחר ניסיון לרצח בדיר אל אסד שבצפון, הותר אתמול (שלישי) לפרסום כי המשטרה פענחה את האירוע וביצעה מעצר של חשוד, תושב המקום בשנות ה-40 לחייו, נגדו הוגש אתמול כתב אישום חמור בגין ניסיון רצח. 

על פי כתב האישום, ב-25 בינואר התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות אירוע ירי בכפר דיר אל אסד. מהמקום פונה תושב הכפר פצוע ירי באורח קשה אל המרכז הרפואי לגליל בנהריה. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בחקירה, במקביל לסריקות נרחבות שניהלו אחר חשודים. בנוסף ביצעו חוקרי זירה איסוף ממצאים והחקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב גליל במשטרה. 

במהלך השלבים הראשונים של החקירה התברר כי בעקבות סכסוך מתמשך בין שני אחים, לצד מחלוקת בבעלות על אדמות ירושה במשפחה, גמלה בליבו של החשוד החלטה להמית ולרצוח את אחיו. באותו יום הצטייד באקדח, ירה בקורבן כמה כדורים, פצע אותו באורח קשה ונמלט מהמקום.

במהלך החקירה שכללה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ומעורבות מקצועית ממשית של שוטרי הזיהוי הפלילי, הצליחו החוקרים להגיע לזהות החשוד בביצוע הירי ולאסוף ראיות נגדו, תוך המשך ניסיונות לאתרו לאחר שנמלט אחר ביצוע המעשים הקשים. במהלכה של החקירה הסמויה, כך טוענים במשטרה, נאספו ראיות רבות, אשר הפכו לראיות משמעותיות ומכריעות, עד אשר הסגיר עצמו תושב הכפר דיר אל אסד, והחקירה הפכה לגלויה.

מעצרו של החשוד, הוארך מעת לעת בבית משפט השלום ואתמול כאמור, בסיומה של חקירה אינטנסיבית ומאומצת, במהלכה הצליחו חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב גליל לאסוף ראיות נגד החשוד, יוגש נגדו כתב אישום חמור בגין ניסיון רצח ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

במשטרה ציינו כי 80% מnשאבי המשטרה בצפון מוקצים לפעילות במסגרת יישובי החברה הערבית, במטרה למגר את תופעת האלימות והשימוש בכלי מלחמה, ולמנוע פצועים והרוגים.