נציב תלונות הציבור, דוד רוזן, התייחס לפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ולפרסום עדותו של השוטר המעורב ב"מעריב" על ידי העיתונאי קלמן ליבסקינד לחקירה, והבהיר היום (חמישי) למנכ"ל בצלמו, שי גליק, כי "לא היה מקום לזמן את העיתונאי לחקירה". זאת לדבריו, מאחר והיה צורך במיצוי מבעוד מועד של פעולות חקירה חלופיות, כמו אלו שננקטו בסוף דבר.

כזכור, ליבסקינד זומן לחקירה בחודש ינואר האחרון, בעקבות כתבתו בעניין מותו של הנער אהוביה סנדק, שבוטלה ברגע האחרון באופן מפתיע. בכתבתו של ליבסקינד הובאה גרסת הבלש העצור שהיה מעורב בתאונה, ולאחר פרסומה, זומן העיתונאי למתן עדות פתוחה מח"ש.

עימותים בין שוטרים ומפגינים במחאה על מות אהוביה סנדק בתל אביב

סוגיית הפגיעה בנער על ידי בלשי ימ"ר ש"י כמו גם נסיונות הטיוח של מח"ש, לכאורה, נמצאים בחקירת הנציב מזה זמן רב. לאחר התאונה, טען ארגון בצלמו שישנו נסיון מצדם לטייח את הפרשה ואף הגיש תלונה אישית נגד ראשת מח"ש. גם סגנה, עו"ד משה סעדה, טען טענות דומות במכתב שנשלח לפרקליט המדינה. 

במענה לתלונה, ראשת מח"ש מתחה ביקורת רבה על התלונה וציינה כי היא ועובדי מחלקתה עושים מלאכתם נאמנה, במסירות אין קץ, ואין לה אלא להצר על כי יש מי שפועל אחרת באופן המשמש בסיס, ולא בפעם הראשונה, לתלונות המובאות לפתחה של הנציבות, אשר בין הנטען בהן לבין המציאות קיים, לדבריה, פער מהותי. 

לאחר פרסום כתבתו של העיתונאי בדבר עדותו של השוטר, ששמו אסור בפרסום, זעמה ראש מח"ש על פרסום החקירה והורתה לזמן לחקירה את העיתונאי קלמן ליבסקינד למשרדי מח"ש, בחשד לשיבוש חקירה. אלא שהדבר עורר סערה תקשורתית וברגע האחרון נמסר לו שהזימון בוטל.

כעת, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות השופט בדימוס, דוד רוזן, ציין כי לא ניתן עדיין לברר את רוב התלונה מפני התמשכות החקירה הפלילית, אולם קבע כי הזמנת העיתונאי קלמן ליבסקינד בשעתה, הייתה לא ראוייה.