בית המשפט לתעבורה גזר היום (חמישי) ארבע וחצי שנות מאסר על נהג אוטובוס אגד, אלכסנדר לייבמן, אשר היה מעורב בתאונה קטלנית בקו 947 בחודש דצמבר 2010, בה נהרגו ארבעה בני אדם ותשעה נוספים נפצעו. העונש נגזר במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים, אותו קיבל בית המשפט.

במהלך הדיון השופט ארז נוריאלי אמר כי מדובר ב"רשלנות גבוהה במיוחד" וכי "מדובר בתאונה מחרידה שהיתה יכולה להימנע. הוא לא שמר על כללים בסיסיים שהיו אמורים לשמור על עירונותו".

בנוסף, השופט קבע כי ייאסר על לייבמן לנהוג על אוטובוס, או רכב משא, לצמיתות ויפסל רישיון הנהיגה שלו לרכב משא או רכב ציבורי. בנוסף, הנהג חוייב לשלם 20 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות ההרוגים ו-20 אלף שקלים נוספים לאחת הנשים שנפצעה בתאונה באורח קשה.

בחודש דצמבר 2020 הרשיע בית המשפט את לייבמן בארבע עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית וריבוי עבירות של נהיגה בקלות ראש או ברשלנות שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם. במהלך המשפט הוצג תיעוד, שנשמר בקופסה שחורה שהייתה באוטובוס, אשר הראה כי הנהג ישב מאחורי ההגה, ללא הפסקה, משעה 13:00 ועד השעה 20:00, זאת למרות שהחוק מחייב הפסקה.

התאונה סמוך לצומת בדק (צילום: אבשלום ששוני)
התאונה סמוך לצומת בדק (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, ב-22 בדצמבר 2019, התנגש אוטובוס אגד בתחנת אוטובוס סמוך לצומת בדק על כביש 40, כאשר מותם של ארבעה מהנוסעים נקבע במקום לאחר שחולצו על ידי לוחמי האש שהגיעו לזירת התאונה.