שני כלי רכב הוצתו היום (רביעי) בשעות הצהריים בסמוך לגני ילדים ברחוב אמיל זולה בעיר רמלה. מדובר במתחם בו פועלים שני גני יהודים וגן ערבי. הגנים היהודיים משתייכים לגרעין התורני שבעיר ובהם לומדים יחד 70 ילדים בגילאי 3 עד 6. 

מקרה זה מצטרף לשורה של מקרים דומים שאירעו במהלך השבועות האחרונים בעיר, אשר התגברו מאז מבצע "שומר החומות". הראל שוהם, חבר מועצת העיר רמלה ואב לילד באחד מגני הילדים, טען בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM כי: "שריפת המכוניות היום, בדומה לאירועים קודמים, היא פועל יוצא של חוסר פעולה מצד הרשויות שלא שמות ידן על הפורעים".

שוהם טוען כי למרות שהאירועים שהתרחשו בלוד הסמוכה משכו את רוב תשומת הלב בשבועיים האחרונים, רמלה הייתה רחוקה מלהיות שקטה. "תחשבו שאם זה היה אחרי שהילדים כבר היו יוצאים מהגן, היה יכול להיות מגה-אסון. זה מצטרף למה שאנחנו עוברים בחודשים האחרונים, במיוחד בשבועיים האחרונים מאז הפרעות", אומר שוהם ומוסיף: "בלוד באמת זה הגיע להרוגים, אבל בהחלט היו לנו כמויות של הצתות רכבים, התפרעויות ברחובות, זריקות אבנים ומקרי אלימות שלא פחתו מלוד. שם היו תוצאות אחרות אבל בהחלט אנחנו עוברים את זה, ולא רק בשבועיים של הפרעות. אני חבר מועצת העיר ובוועדת הביטחון האחרונה שהתקיימה ביקשתי לדעת איך לא חוזרים לתמונה שהייתה עוד לפני הפרעות".

אתם רואים יותר שוטרים ברחובות או לא?
"בשבועיים האחרונים כן. מאז הפרעות יש פלוגת מג"ב שנוספה לעיר, יש גם תגבור של שוטרים. זה עדיין לא מספיק וכולם מבינים שזה זמני".

במשטרה ובשב"כ אומרים שרוב המשתתפים בפרעות בצד הערבי הם ממשפחות פשע או בעלי עבר פלילי. ברמלה אנחנו יודעים על דו קיום, יותר מאשר בלוד, מי לדעתך עושה את הדברים האלה?
"זאת בעיה בסיסית עמוקה שהציבור הערבי לא מקבל את היהודים עם זאת, יש את אנשי המקצוע ואני לא מתווכח איתם מי עושה את הפרעות. אני לא יודע לומר את זה. אני יודע לומר כחבר מועצה, חבר גרעין תורני ואבא לילד בגן - אנחנו רוצים ביטחון וחודשים אנחנו צועקים את זה ולא מקבלים את זה. לא מהעירייה שאנחנו משלמים לה דמי שמירה ולא מהמשטרה שאמונה על הביטחון שלנו".