מחאה ציבורית החלה היום (ראשון) ברשתות החברתיות נגד החלטת פרקליטות המדינה שלא להגיש בקשה להרוס את בית המחבל שניסה לרצוח את בתיה לבל. בתוך כך, רבים העלו את תמונתה של לבל וכתבו: "כולנו בתיה לבל אל תפקירו אותה"

במקביל, שלב ההוכחות במשפטו של המחבל מחמד רישה, בן ה-20 מטול כרם, שניסה לרצוח את בתיה לבל בכפר סבא בפיגוע ברחוב ויצמן ביום הזיכרון לחללי צה"ל בשנה שעברה נפתח בבית המשפט המחוזי בלוד. לבל, בת 62, נפצעה קשות בפיגוע ונדקרה מעל ל-13 פעמים בכל חלקי גופה.

כאמור, ביום הזיכרון הצטייד המחבל בסכין בעלת להב באורך כ-15 ס"מ, ולאחר שיחה קצרה אותה יזם עם לבל במטרה לוודא כי היא אכן ישראלית ויהודיה – הוציא את הסכין, הסתער עליה כשהפנתה אליו את גבה ודקר אותה פעמים רבות.

האגף למחקר ערבי של תנועת "אם תרצו" אשר מלווה את לבל מסר בתגובה להודעת המדינה שלא להרוס את בית המחבל: "צר לנו שנציגי המדינה מוותרים על אחד מגורמי ההתרעה החזקים ביותר נגד טרור. בכירי מערכת הביטחון טוענים פעם אחר פעם שהריסת בתי מחבלים מרתיעה ואף מזכירים כי גם בתקופת חומת מגן הרס בתי מחבלים היה אפקטיבי גם בתגובה לפיגועים שבוצעו מספר שנים אחורה".

עוד נמסר כי "לא יעלה על הדעת שמציאות בה הם יבקשו לפגע בנו, תענה בקול ענות חלושה. על מדינת ישראל לא לפחד ולהילחם חזיתית בטרור. עמדה זו של המדינה מחלישה את ההרתעה והלכה למעשה מכשירה את הפיגוע הבא".