בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע לאחרונה תקדים משפטי בהחלטה לקבל ערעור שהגיש אב בעקבות גובה דמי המזונות שנפסקו לו. האב הגיש את הערעור באמצעות עו"ד אבי גפן, ועם קבלתו פסק בית המשפט המחוזי כי סף המינימום לתשלום מזונות, שהיה קבוע עד היום לסכום של 1,350 שקל לילד לחודש, יבוטל.

הרכב השופטים, שבראשו עמד סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שאול שוחט, קבע כי סכום מזונות יכול לרדת גם לכמה מאות שקלים בודדים בחודש, כאשר הדבר תלוי בצורכיהם של הילדים וביכולתה של כל משפחה ומשפחה באופן ספציפי.

בערעורו טען עו"ד גפן כי לא ייתכן שהוצאות הילדים יעלו בצורה כה משמעותית רק בעקבות הגירושים, והביא ראיות לכך שבתא המשפחתי הוציאו בני הזוג כ־12 אלף שקלים לחודש בלבד, וכי 4,000 שקל מהם הוקדשו בכלל לתשלום משכנתה.

השופט שוחט קבע כי בית המשפט לענייני משפחה אכן שגה כאשר קיבל את הנתונים שהציגה האישה בתביעה וקיבל את ערעורו של האב, וכן פסק כי עבור שני בני הזקונים מחויב האב במזונות של 800 שקל בחודש לכל אחד מהם.

בתגובה להחלטה אמרה ס', אם חד־הורית לשלושה: "מעבר לשאלה הכספית, יש גם שאלה של אחריות הורית. חבל שהנטל נהיה כל כך נמוך. גם סכום של 1,300 שקל איננו מספיק".

מנגד, אב גרוש ששוחח עם "מעריב" תומך בהחלטה: "זוגתי לשעבר מבוססת מאוד, ואני עובד כשכיר וכעצמאי. לא הסכום הוא הקובע אלא הדוגמה האישית, וטוב שבית המשפט בוחן עוד פרמטרים מעבר לסכום שרירותי".

עו''ד אבי גפן (צילום: ברוך בן יצחק)
עו''ד אבי גפן (צילום: ברוך בן יצחק)