נשיא בית משפט השלום בבאר שבע הורה היום (ראשון) להרחיק מנכה צה"ל בן 68, תושב העיר, שניים ממטפליו אשר אחד מהם, נשלח מטעם אגף השיקום. זאת, עקב חשש שעלה כי השניים ניצלו ועשקו אותו במשך שנים. השופט אף ביקר בחריפות את אנשי האגף במשרד הביטחון על כך שהתעלמו באופן ממושך מהדיווחים על אודות ההתנהלות הקשה שיוחסה למטפלים.

ההנחיה הגיעה ברקע דיווח לבית המשפט, לפיו המטפל שיכן במרתף ביתו את המטופל ואף גבה ממנו תשלום עבור כך, בעוד בני משפחת המטפל עברו להתגורר בבית המטופל. בנוסף, החתים אותו על ייפוי כוח וצוואה, ממנה עלה כי יקבל את כל נכסיו.

בית משפט לענייני משפחה הורה לאגף השיקום במשרד הביטחון לפעול בדחיפות להרחקת שני המטפלים מטעם אגף השיקום, תוך בחינת התנהלותם והתנהלות אגף השיקום בפיקוח עליהם. הדיון בפרשה עלה פעם נוספת, אלא שלא יושם. 

המטופל, גרוש ואב לבן, נפצע אנושות במלחמת יום כיפור והוגדר נכה בשיעור של 100%, עם פגיעת ראש. בשנת 2004, החל להיות מלווה על-ידי המטפל העיקרי, שצרף אליו בתוך זמן קצר את גיסו. הוא התקיים לאורך השנים מקצבת משרד הביטחון שאף מימן את שכרם של המטפלים בו, בסך של עשרות אלפי שקלים בחודש.  

מהמידע שהגיע לסיוע המשפטי עלה כי כבר בשנת 2012 פנו אחיו של המטופל לבית המשפט, על מנת שיוכלו לפקח על הטיפול בו, מאחר ולטענתם המטפלים לא פעלו כנדרש ואף ניצלו את תלות המטופל בהם והרחיקו אותו מאחיו

בית המשפט הורה בהחלטתו דאז לאגף השיקום במשרד הביטחון לפקח על המטפלים, ועל רקע התלות שתוארה והחשש הכבד שיצרה, הורה גם על איסור העברת זכות שימוש בנכס על נכסיו של המטופל, בהם שתי דירות שבבעלותו.

לטענת המלווה שהעביר את המידע לאגף השיקום, טענות אלה נבדקו על ידי אגף השיקום ונמצאו נכונות, ואף בעבר, היו גורמים שסברו כי המטופל נתון לניצול כלכלי ורגשי מתמשך, ואף פנו לגורמי רווחה לצורך בחינת מינוי אפוטרופוס. אולם המטפלים, על פי הנטען, מנעו ממנו מלהגיע לבדיקה ולקדם את הנושא, והעניין נותר בעינו.