פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד רוני חביש, תושב ירכא בן 39 בגין רצח אחותו, רונית, גם היא תושבת הכפר. בנוסף לכך, הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. 

מכתב האישום עולה כי בעקבות הגירושין של המנוחה בשנת 2019 היא עברה להתגורר יחד עם אימה, בביתה בכפר ירכא שבצפון. לאחר שעברה, הנאשם אסר עליה לצאת מהבית, לא אפשר לה להחזיק מכשיר פלאפון וכל יציאה שלה התאפשרה בליווי שלו או של אחד מבני המשפחה.

בתחילת החודש שעבר, בעת שהמנוחה והנאשם היו במטבח בביתם, התפתח ביניהם ויכוח קולני במהלכו איים הנאשם עליה. בהמשך ובעקבות הוויכוח, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה, הוא יצא מביתו, ניגש לרכבו והוציא משם אלה ושב אל הבית. הנאשם ניגש לעבר המנוחה שהיתה במטבח והיכה אותה במשך שתי דקות באמצעות האלה, פעמים רבות, על ראשה, פניה וגופה. במהלך העימות הפיזי, היא ניסתה להגן על עצמה ואף דקרה את הנאשם באמצעות סכין בידו ובירכו.

בהמשך, יצא חביש מביתו והזעיק עזרה מעוברי אורח שחלפו במקום. רופא של מוקד רפואי "אל חיאן" שהוזעק אל הזירה, קבע במקום את מותה של המנוחה כתוצאה מחבלה קהה שפגעה במוחה.