אירוע חמור התרחש לאחרונה באחת מחטיבות הביניים בפתח תקווה. ויכוח מילולי בין שני תלמידים בשכבה ז' גלש לפסים אלימים, שבמהלכם אחד המעורבים הצמיד אולר לפניו של חברו לכיתה וחבט בו. לאירוע היו עדים תלמידים מהחטיבה שנמנעו מלהתערב.

האירוע החמור התרחש בהפסקה כשהמורה המשגיחה הייתה באותו זמן בחלק אחר של חצר בית הספר ובשל כך לא ראתה את המקרה. כשנכנס התלמיד שהותקף לכיתה הוא עורר את תשומת לבה של המורה, שפנתה אליו וביקשה לקבל פרטים לגבי סימנים שנחשפו על גופו וכן על כתמים שנתגלו בחולצתו.

התלמיד שהותקף חשש לספר למורה מה קרה, אך היא החליטה לבצע חיפוש בתיקו של התלמיד החשוד בתקיפה, שם מצאה את האולר כשהוא עטוף במטפחת בד. באותו רגע נכנס לכיתה אותו תלמיד אלים, ומשהבחין במורה כשהיא אוחזת ברכוש השייך לו, לכאורה, פנה אליה בתקיפות ובנוכחות התלמידים אמר: "תחזירי את מה שלקחת. מי נתן לך רשות לגעת לי בתיק", כל זאת כשהוא מתקרב לעברה ומנסה לקחת ממנה את האולר.

אולר (צילום: ויקיפדיה)
אולר (צילום: ויקיפדיה)

המורה הסתירה את האולר מאחורי גבה, שלפה את הטלפון הנייד שלה וניסתה להזעיק עזרה. התלמיד ניסה, לטענת המורה ,לחטוף את הטלפון מידיה, אולם בסופו של דבר הצליחה להכניעו והאירוע הועבר לטיפול של מנהלת החטיבה. התלמיד החשוד בתקיפה הושעה מהלימודים, והנהלת בית הספר הגישה תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה.

נציין כי בית הספר טיפל, באמצעות המנהלת, במקרה בצורה יוצאת דופן. בבית הספר רואים את המקרה בחומרה רבה, ופתחו בהסברה לתלמידים. במהלך השבוע הקרוב יעסקו בעיקר במקרה הזה, ונציגי המשטרה יגיעו לבית הספר על מנת להעמיד את התלמידים על חומרת המעשה והסכנות הטמונות בו. בית הספר והמשטרה מגויסים לטיפול במקרה החריג.

מעיריית פתח תקווה נמסר: "מבירור שנערך מול הנהלת בית הספר עולה כי לאור תושיית המורה האירוע החמור טופל באופן מיידי. התלמיד הפוגע הושעה מבית הספר ונוצר קשר רציף עם התלמיד הנפגע והוריו להמשך טיפול. גורמי החינוך בעירייה ימשיכו ללוות את המקרה ויגישו סיוע, בהתאם לצורך, לכלל הגורמים המעורבים".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר באירוע חמור שיש בו חציה של קו אדום, שבעקבותיו הושעה התלמיד מיידית מבית הספר. במקביל, נבחנים כלפיו אמצעי ענישה נוספים. בית הספר מלווה את התלמיד ואת המורה הנפגעים ומעניק להם כל תמיכה נדרשת. הנושא הועבר לחקירת המשטרה".