הליכה ברחובות ערים ובשטחים ציבוריים היא פעילות שבני אדם רבים נוהגים לבצע על בסיס יומי. במהלך פעילות זו אנשים המתהלכים ברחובות הערים ובשטחים ציבוריים עלולים להיפצע עקב מפגעים שמצויים בשטחן של רשויות מקומיות ועיריות בכל רחבי הארץ. חשוב לציין כי תאונות נפילה ברחוב עלולות להסתיים לא פעם בפציעות קשות, בשברים ובחבלות מסוגים שונים ולפיכך מחייבות במקרים רבים קבלת טיפול רפואי.

מהם סוגי המפגעים והמכשולים שעשויים לזכות את הנפגע בפיצוי כספי?
מכשולים או מפגעים שיכולים להוות עילה לקבלת פיצויים כוללים בין היתר בורות במדרכה או בכביש, מכסי ביוב פתוחים, מדרכה שבורה, הפרשי גבהים חריגים בין אבנים משתלבות במדרכה, היעדר תאורת רחוב מספקת ועוד. לפי הפסיקה, במקרה של הימצאות מפגעים מהסוגים שצוינו לעיל, העירייה או הרשות המקומית מחויבת לנקוט באמצעי זהירות שונים ביחס אליהם ובתוך כך לתקנם, לגדר את האזור המסוכן ואף להציב במקום תמרור אזהרה שיתריע בפני העוברים והשבים אודות הסכנה.

בפסיקת בתי המשפט בישראל נקבע לא פעם כי רשות מקומית מחויבת בחובת זהירות כלפי עוברי אורח המתהלכים בשטחה. לפיכך, הרשות המקומית מחויבת לפעול לשמירה על ביטחון הציבור ושלומו בשטחה, להסיר מכשולים ומפגעים משטחים ציבוריים, לתחזק את הרחובות ואת השטחים הציבוריים, לשמור על בטיחותם ותקינותם ולנקוט באמצעי זהירות שונים לצורך מניעת תאונות נפילה.

מה עושים לאחר נפילה ברחוב או בשטח ציבורי?
ההמלצה לאדם שהיה מעורב בתאונת נפילה ברחוב או בשטח ציבורי היא לתעד את המקום שבו אירעה הנפילה, לצלם את המפגע שקיים בשטח ממספר זוויות צילום שונות ולציין את שעת התאונה. במקרה שהיו במקום עדים לאירוע רצוי לרשום את הפרטים האישיים שלהם לצורך מתן עדות בבית המשפט באשר לנסיבות התרחשות התאונה.

בעת קבלת טיפול רפואי ראשוני בבית החולים או במוקד רפואה דחופה, חשוב מאוד ליידע את הצוות הרפואי כי התאונה אירעה עקב היתקלות במפגע ולשים לב כי סיבת הנפילה נרשמה בסיכום הרפואי. כדי למקסם את הפיצוי לנפגע חשוב מאוד לשמור את כל התיעוד הרפואי הרלבנטי לתאונה כולל סיכומי ביקור אצל רופאים, מרשמי תרופות, הפניות לרופאים מומחים, תוצאות בדיקות, קבלות עבור הוצאות רפואיות ועוד.

אם נפגעתם עקב תאונת נפילה ברחוב או בשטח ציבורי, לצורך מימוש זכויותיכם מכוח החוק והפסיקה רצוי לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום הנזיקין ונזקי הגוף בסמוך לאחר התאונה. עורך דין מקצועי ומיומן ייבחן את התיעוד הרפואי שמצוי ברשות הנפגע, ייבחן את נסיבות האירוע ואת מאפייניו של המפגע שהוביל לנפילה ויעריך את סיכוייה של תביעת פיצויים נגד הרשות המקומית או העירייה.

עורך דין מיומן, מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום נזקי הגוף
עורך דין רן שקד בעל ניסיון רב של יותר מ-30 שנה בייצוג אלפי נפגעים בתביעות בגין נזקי גוף קשים, תאונות דרכים ותאונות עבודה, רשלנות רפואית, תביעות למוסד לביטוח לאומי ותביעות נגד משרד הביטחון.

עורך דין שקד הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב משנת 1988, בעל ניסיון רב בייצוג נפגעים בתאונות נפילה ברחוב במסגרת תביעות פיצויים נגד רשויות מקומיות ועיריות. במשך השנים השיג עורך הדין רן שקד ללקוחותיו סכומי פיצויים מהגבוהים ביותר שניתנו בישראל והוא זוכה בעקביות לאחוזי הצלחה גבוהים בטיפול בתיקים רגישים ומורכבים בכל הערכאות.

שיתוף הלקוח בכל ההתפתחויות בתיק וליווי אישי עד תום ההליך המשפטי
צוות המשרד שם דגש על שיתוף הלקוחות בכל ההתפתחויות הקשורות בתיק ומלווה את לקוחותיו באופן אישי מתחילת ההליך המשפטי ועד לסופו.

משרד עו"ד רן שקד מקפיד להתעדכן בחידושי פסיקה, חקיקה ובתקדימים משפטיים רלבנטיים ודוגל בערכים של שקיפות מול הלקוח ומקצועיות ללא פשרות. צוות המשרד מעניק ללקוחותיו יחס אישי וטיפול משפטי נאמן ומסור עד לקבלת הפיצוי. במשרד ניתן שירות משפטי גם בשפה הרוסית.

פרטי התקשרות:
טלפון - 053-9428420
אתר - https://www.lawguide.co.il/lawyers/947/2505/ 
כתובת: ז'בוטינסקי 7, רמת גן

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.