ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, הודיע הערב (שישי) על החזרת החיסונים לקורונה שנשלחו מישראל, בטענה שאינם עומדים בתקן וכי ישנם כאלו שתוקפם עלול לפוג בקרוב. במסגרת ההסכם שנחתם, הועברו במהלך היום לרשות כ-100 אלף מנות חיסון.

דובר הממשלה, איברהים מלחם, טען, במהלך מסיבת עיתונאים, כי "לאחר שהצוותים הטכניים במשרד הבריאות בחנו את מנת החיסון הראשונה, התברר כי המנות אינן תואמות את המפרט שצוין בהסכם". על כן, הודיע כי ראש הממשלה הורה לשרת הבריאות לבטל את ההסכם עם ישראל והחיסונים שהתקבלו – יוחזרו. 

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה (צילום: REUTERS/Mussa Qawasma)
ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה (צילום: REUTERS/Mussa Qawasma)

מלחם הוסיף כי "ראש הממשלה סירב גם לקבל את החיסונים שתוקפם עומד לפוג", והוסיף כי הרשות תמתין לקבלת החיסונים ישירות מחברת "פייזר", ממנה בוצעה הרכישה.

מוקדם יותר, הבהירה שרת הבריאות של הרשות, ד"ר מאי אל קאילה, כי ההסכם להעברת החיסונים, שהושג בין ישראל לרשות הפלסטינית, בוצע מול חברת "פייזר" וכי ישראל הצטרפה למשא ומתן בשלב מתקדם יותר. עוד הבהירה, כי הרשות סירבה לשניים מהתנאים שהוצבו על ידי ישראל במסגרת עסקת החליפין. 

בהודעתה, טענה שרת הבריאות כי ההסכם התבצע מול חברת החיסונים, ובמסגרתו, שולם לה בעבור ארבע מיליון מנות החיסון. לדבריה, לאחר שהרשות הסכימה להצעת "פייזר" באופן עקרוני, הצטרפה ישראל למשא ומתן, והמנות שהועברו במהלך היום דרכה, היו חלק מאותו הסכם מול החברה האמריקאית.

אל-קאילה הוסיפה כי במהלך המשא ומתן מול ישראל, הרשות הפלסטינית סירבה לשניים מהתנאים שהציבה ישראל, בהם כי ההסכם לא יחתם בשמה של המדינה הפלסטינית, ותנאי נוסף, לפיו מנות חיסון לא יועברו לרצועת עזה.