המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי גיבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, אלימות ועבירות מס. בנוסף, התבססה תשתית ראייתית לכאורה נגד חשודים נוספים בפרשה בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע.

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, סיימה חקירה נרחבת בעניינו של ראש העירייה אדרי ואחרים, בנוגע לעבירות טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

כזכור, החקירה נפתחה בעקבות חשדות כי אדרי קידם את ענייניהם של בעלי אינטרסים בעיר בתמורה לקבלת כספי שוחד. "במסגרת החקירה עלו חשדות לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, אלימות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס", מסרה המשטרה.

להב 433 (צילום: Flash90)
להב 433 (צילום: Flash90)

"מתוך חומר הראיות הרב שנאסף, עלה כי אדרי יצר מנגנון מתוחכם של תשלומי שוחד להעברת המזומנים אליו, בנוסף לקבלת שוחד באמצעות שוברי קנייה אשר ניתנו לו במשך שנים במסווה של תרומות לנזקקים".

המשטרה ציינה כי ביצעה "פעולות חקירה רבות", במסגרתן חקרו לא פחות מ-200 מעורבים, ביצעו עשרות חיפושים ותפסו "מאות מוצגים", שהובילו לביסוס התשתית הראייתי. במהלך החקירה, מעצרו של אדרי הוארך מעת לעת והוא שוחרר בתנאים מגבילים, לרבות איסור עיסוקו בתפקידיו כראש העירייה.

החקירה נוהלה על ידי יאח"ה בלהב 433, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז ת"א, ובשיתוף רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים.

עוה"ד טל שפירא וסתיו שורצברג המייצגים את ראש העיר אור עקיבא, מר יעקב אדרי, מסרו כי "מרשם דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו. מדובר בעלילה פרי מוחה הקודח של עדה בעלת אינטרס וחדורת תחושת נקם שלצערנו פרטיה אסורים בשלב זה לפרסום. עמדתו של ראש העיר נתמכת בראיות מזמן אמת אשר מפריכות לחלוטין את האשמות השווא שהוטחו בו ובכלל זה, רשימות מפורטות המוכיחות כי כל תלושי הקניות נמסרו לנזקקים וכי השימוש היחיד שנעשה בהם היה לטובתם ולרווחתם של תושבי העיר. מר אדרי מכהן כנבחר ציבור מזה 30 שנה ומעולם לא דבק בו רבב. לאורך כל אותן שנים, לרבות בתקופה הרלוונטית לחשדות, פעל מר אדרי תוך שהוא רואה לנגד עיניו את טובת הציבור בכלל, ואת טובת תושבי העיר אור עקיבא בפרט".