גישור זוגי בגירושין כשמו כן הוא, מדובר בהליך שמאפשר לבני זוג שהחליטו להיפרד להגיע להסכמות ביחס לנושאים שבמחלוקת ביניהם מחוץ לכותלי בית המשפט. מטרתו העיקרית של ההליך היא שהצדדים יגבשו הסכם גירושין שתואם את האינטרסים, הרצונות והצרכים שלהם.

בחירה בהליך גישור זוגי בגירושין מהווה חלופה לניהול הליכים משפטיים ממושכים ויקרים בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. הליך גישור זוגי מתקיים לאחר שהצדדים הביעו את הסכמתם להשתתף בו כאשר בתחילת ההליך המגשר מקיים שיחות נפרדות עם כל אחד מהצדדים ובהמשך נפגש עם שני הצדדים במקביל במסגרת פגישות גישור משותפות וכל זאת לצורך הגעה להסכמות.

השתתפות בהליך גישור זוגי מאפשרת לבני זוג שהחליטו להתגרש לעצב בעצמם את ההסכמות וההסדרים המשפטיים שיחייבו אותם במשך שארית חייהם ובכך מעניקה להם יכולת להשפיע באופן ישיר על אורח חייהם לאחר הגירושים.

מהם היתרונות של הליך גישור זוגי לעומת הליך בבית המשפט?
בהשוואה בין ניהול הליך משפטי בבית המשפט ובין השתתפות בהליך גישור זוגי לצורך הגעה להסכם גירושין, ניתן להתרשם כי העלות הכרוכה בניהול הליך משפטי בבית משפט היא גבוהה בהרבה ביחס לעלות הכרוכה בניהול הליך גישור זוגי. במסגרת הליך גישור זוגי בני הזוג משלמים למגשר, קובעים את מועדי הפגישות עימו כאשר משך ההליך כולו הוא קצר בהרבה ביחס למשכו של הליך משפטי קונבנציונאלי שמתנהל בבית המשפט וכפוף לאילוצי יומנו. 

יתרה מזאת, הליך גישור זוגי בגירושין מאפשר לצדדים לשמש דוגמא לילדיהם ולהראות להם כי גם בעת משבר ניתן לנהל דו שיח מכבד, אנושי ומאפשר ולהגיע להסכמות מבלי להיגרר לסכסוכים ממושכים בין כותלי בית המשפט. הורים שבוחרים בהליך גישור זוגי למעשה מתרגלים שיתוף פעולה ביניהם ובכך סוללים את הדרך גם לשיתוף פעולה עתידי בשלל סוגיות הקשורות לילדיהם המשותפים. יתרה מזאת, השתתפות בהליך גישור זוגי מאפשרת לצדדים לנהל דו שיח ולהשמיע את טענותיהם בעוד בבית המשפט בני הזוג לרוב ממוקמים בעמדות יריבות ולא אחת נתונים למתקפות מצד עורכי הדין המייצגים.

עורך דין שהוסמך כמגשר יסייע לצדדים לגבש הסכם גירושין הוגן
עורך דין שהוא גם מגשר מוסמך מחזיק בידע משפטי רחב ומקיף, מעודכן בפסיקות העדכניות של בית המשפט לענייני משפחה ושל בית הדין הרבני ובחידושי החקיקה הרלבנטיים. לפיכך, עורך דין שהוא גם מגשר מוסמך יוכל לסייע לבני הזוג לנהל ביניהם דו שיח מכבד, לאפשר להם לגבש הסכמות בנושאים שבמחלוקת ולערוך עבורם הסכם גירושין שיהיה תקף מבחינה משפטית ומחייב.

בעת בחירה בעורך דין שהוא גם מגשר מוסמך חשוב לבחון את ניסיונו ואת הידע המקצועי שלו ובקיאותו בתחום הגירושין. חשוב לשים לב כי המגשר הוא אמפתי, רגיש ובעל חשיבה יצירתית כדי שיוכל להיות קשוב לצדדים, להבין את האינטרסים והצרכים שלהם ולקדם אותם לעבר הסכם גירושין הוגן. 

עו"ד לגישור זוגי בחיפה
עו"ד ענבל כספי-גאון מוסמכת בגישור משפחתי, עוסקת בתחום הגירושין ודיני המשפחה ומנוסה בטיפול בתיקי גירושין סבוכים ומורכבים. עורכת הדין ענבל כספי-גאון מאמינה כי ניתן לנהל את הליכי הגירושין בצורה חכמה ואחראית ובתוך כך לשמור על הילדים מפני פגיעה רגשית הנלווית במקרים רבים לניהול הליכי גירושין בין כותלי בית המשפט. 

עו"ד ומגשרת ענבל כספי-גאון בעלת ניסיון רב בעריכת הסכמי גירושין ובניהול הליכי גישור זוגי, רכשה במהלך השנים שלל כלים שמאפשרים לה לסייע בניהול משא ומתן בין בני זוג שהחליטו להיפרד תוך שהיא מסייעת להם לתקשר בצורה מכבדת ופתוחה וכל זאת ללא צורך בניהול הליכים ממושכים ויקרים בערכאות משפטיות.

עורכת דין ומגשרת ענבל כספי-גאון מקפידה להביא לידי ביטוי בעיסוקה המקצועי ערכים כגון מקצועיות, מסירות ואמפתיה כאשר מטרתה העיקרית היא לסייע לכל אחד ואחד מלקוחותיה להשיג את מטרותיו.

עורכת דין ומגשרת ענבל כספי-גאון מעניקה לכלל לקוחות משרדה שירות מקצועי ואישי וליווי משפטי הדוק בהתאם לצורך. עו"ד כספי-גאון חרטה על דגלה ערכים כגון יסודיות, חתירה למטרה, מקצועיות והישגיות וכל זאת לצד מתן יחס אמפתי, אדיב ואנושי לכל לקוחותיה.

פרטי התקשרות:
טלפון - 053-6130839
אתר - https://www.lawguide.co.il/lawyers/9839/27155/
כתובת - אח"י אילת 9, חיפה 

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.