עו"ד תומר גונן, מומחה בתחום עבירות תעבורה שוחח עם אלון גל וליאת רון בתכניתם ב-103FM והתייחס לעלייה החדה בהיקף ההרוגים בתאונות הדרכים.

תחילה חשף את נתוני התאונות העדכניות: "מתחילת השנה נהרגו 187 אנשים, עלייה של 32%, 174 מהם קטלניות".

כשעומת עם הטענה כי המשטרה לא אוכפת את התנועה באמצע השבוע, ענה: "אין שיכורים באמצע שבוע כי לא מחפשים אותם. משטרת ישראל מגדירה את סופי השבוע כ'מבצע בתחום האכיפה בתאונות הדרכים'. אני לא רואה ניידות בכלל באמצע השבוע, לא אוכפים. אם היו עושים בכל יום "מבצע", כהגדרה, ימצאו שיש שיכורים.

הוא הוסיף: "אנשים שותים באירועים. באזור בית עובד יש שמונה אולמות אירועים אחד ליד השני ואין שם ניידות באמצע השבוע. כשמשטרת ישראל מגדירה את האירוע כמבצע לסוף השבוע אז באמצע השבוע אנשים נהרגים, גם משיכרות, ללא אכיפה. תמיד הולכים למקום הקל, דו"חות על מהירות ושימוש בטלפון, שזה חשוב, אבל איפה האכיפה על עבירות באמת מסכנות חיים?".

"משטרת ישראל, כמו בתחום הבריאות, קטנה על המדינה הזאת", המשיך בביקורת החריפה שלו. "זה עניין של סדר עדיפויות. כשאתה משקיע במצלמת מהירות ולא מציב שוטר חי אז הוא לא ייקח עבירה של שיכור אלא ימדוד מהירות. כשאתה נותן לשוטר בודד לעבוד הוא לא מסוגל לייצר בדיקות שיכורים לבד ולכן הוא אוכף איפה שהוא יכול, תמרור באיזה חור נידח או דו"ח מהירות באיילון, והוא לא יעצור עבירות מסכנות חיים".

"כשאדם יודע שהסיכוי שלו להיתפס הוא קטן, הוא יסתכן. כשהוא יודע שהסיכוי גבוה, הוא ייזהר. הסיכוי להיתפס זה הדבר היחיד שמרתיע אנשים", אמר בסוף דבריו.

סנ"צ גיא לוי, ראש מדור תעבורה באגף התנועה של משטרת ישראל, עלה גם הוא לשידור, והגיב להאשמות נגד המשטרה: "הלוואי שמשטרת ישראל תהיה הרבה יותר גדולה ותהיה ניידת בכל כביש ובכל נקודה, אין לי ספק שההרתעה תהיה הרבה יותר חזקה ונהגים יראו אותנו וסיכויי עברייני התנועה להיתפס יהיו הרבה יותר גדולים. אבל אנחנו במדינת ישראל ובאגף התנועה עושים את מרב המאמצים עם כוח האדם הקיים במשטרת ישראל. במשטרת ישראל יש כ-30 אלף שוטרים על 9 מיליון תושבים בישראל. אגף התנועה מחולק, היחידות המבצעיות האוכפות באגף התנועה מונות 650-700 שוטרים ולא יותר.

"בסופו של דבר משטרת ישראל עושה את התעדוף, ואני בטוח שבפרק הזמן מתחילת השנה ועד היום מבינים ראשי הארגון ואני בטוח שגם הדרג המדיני שמשטרת ישראל צריכה לגדול", הבהיר.

"הייתי שמח אם לא רק המשטרה הייתה נשארת לבד לטפל באירוע. לא שמו את משטרת ישראל בראש הרשימה ובראש הפירמידה לבוא ולהגיד למה יש הרוגים, יש הרבה מאוד גורמים במדינה שאמורים לעסוק בזה. המבצע שלנו נועד להגביר את הנוכחות, ההרתעה, הבולטות וההסברה. אנחנו מתעסקים בבריונות כביש ו-50 אחוז מהעבירות שאנחנו אוכפים הן מסכנות חיים", ציין בסיום.