היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט היום (שני) על השהיית המשך החקירות הפליליות של אסון מירון, בו נספו 45 בני אדם, ונפצעו עוד 102, על מנת לתת קדימות לפעילות ועדת החקירה הממלכתית. מנדלבליט נימק את החלטתו בכך שהתרשם ממאפייניה הייחודיים של ועדת החקירה הממלכתית, המנדט הרחב שניתן לה, ועיתוי הקמתה אל מול השלבים הראשוניים של החקירות הפליליות המתנהלות.

אמש נפגשו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עמית איסמן, עם חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון. בפגישה, חזר היועץ המשפטי לממשלה ועמד על החשיבות הרבה שהוא רואה בעבודתה של הוועדה, ביכולתה להגיע לחקר האמת ולגבש המלצות שימנעו הישנות מקרים טראגיים. 

בהקשר זה, הודיע מנדלבליט לחברי הוועדה כי בעקבות התייעצויות שקיים עם פרקליט המדינה, ראש אח"מ במשטרת ישראל, ראש מח"ש וגורמים בכירים נוספים במערכת אכיפת החוק, החליט כי לעת הזו, יושהו החקירות הפליליות המתנהלות בעניין אסון מירון, לרבות חקירת מח"ש. בתוך כך, פעולות אכיפה אזרחית ביחס למבנים בלתי חוקיים מסכני חיים באתר הר מירון, יבוצעו באופן מיידי. פעולות אכיפה נוספות יבוצעו בהתאם לסדרי עדיפויות.