יו"ר ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, עו"ד פיני פישלר, קבע כי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז הצפון, ניצב שמעון לביא, ייבדקו בוועדת החקירה הממלכתית של אסון מירון. את הדברים אמר הבוקר (שני) בריאיון לתוכנית "קפאין עם יואב מינץ" ברדיו צפון 104.5FM, וציין כי אסור למפכ"ל המשטרה לשתף פעולה עם התקשורת בנכל הנוגע אסון מירון. "הוא בא לעבוד", אמר.

עו"ד פישלר הרחיב: "אני אמרתי 'אל תדברו על וועדת החקירה הממלכתית באמצעות התקשורת. תשמרו את הדברים בפני כבוד הוועדה תציגו מסמכים ועדויות ואל תפגעו בשום משפחה ששילמה מחיר יקר'". יו"ר ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין אמר כי לדעתו ניכר שהמפכ"ל מעוניין להשקיע במשטרה. "הוא בכל זאת רוצה לפתוח אוזניים ותוך כדי ההכנות שלו לוועדה הוא גם יוכל לעבוד ולהשקיע במשטרת ישראל". 

לדבריו של פישלר, רצונו של רב ניצב שבתאי הוא לשפר את התדמית של המשטרה לנוכח התמונה העגומה של אירועי הפשיעה שנרשמו בתוך המגזר הערבי: "התמונה מאוד קשה. יש מקרי רצח במגזר הערבי". עו"ד פישלר הוסיף: "תשאל את המומחים כמה תיקי רצח פוענחו". 

בנוסף, עו"ד פישלר מתח ביקורת על האופן שבו מתמודדת המשטרה עם עבירות שמבצעים שוטרים: "בניגוד להרבה אנשים קראתי את פסקי הדין של בית הדין למשמעת של משטרת ישראל ובכיתי, כי ראיתי שרוב כתבי האישום צריכים להתנהל בהליך פלילי ולא משמעתי". עוד אמר: "ראיתי את העונשים המצחיקים, כולל קנסות של 200 שקלים".

בסיום דבריו, אמר יו"ר ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין כי המפכ"ל שבתאי "בא ללמוד ובא לעבוד". פישלר סיכם: "האיש הזה מבין שהוא לא יודע הכול. זאת גדולה של אדם. הוא צריך עוד קצת ימי חסד. יש המון מה לעשות בצפון".