חצה את הגבול: ליאב אברהם, 26 וחצי מאופקים, משרת כבלש בתחנת משטרת דימונה. אתמול הגישה נגדו המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות, בבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום חמור המייחס לו עבירות של קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה וידיעה כוזבת, כל זאת בגין תלונה שמסר אברהם לחברת הביטוח על גניבת רכבו לכאורה וזאת בשעה שהיה מתואם עם הגנב והיה שותף לטענת המח"ש בגניבת הרכב. 

ביום ה-18 במרץ 2018 רכש הנאשם מחברת אוטו סנטר רכב מסוג סקודה אוקטביה משנת ייצור 2015 בשווי של כ-87 אלף שקלים, כך עולה מכתב האישום שהוגש נגד אברהם. כחודשיים לאחר מכן במכון שטיפת מכוניות בחניון קרית הנגב בבאר שבע, פגש הנאשם עובד במקום, ותוך כדי שיחה איתו כששמע על אירוע גניבת רכב, אמר לאחר שזהותו אינה ידועה למאשימה: "הלוואי והיו גונבים לי את האוטו", זאת בימים שבהם מצבו הכלכלי של השוטר לא שפר. אותו עובד השיב לנאשם כך נטען, "ניתן לדאוג לכך" וזאת לכאורה על מנת להבהיר כי הוא יוכל להעלים את רכבו.

בכתב האישום נטען כי הנאשם בתפקידו כבלש משטרה והאחר קשרו קשר במסגרתו העביר הנאשם מפתח של הרכב לאחר שתיאם איתו כי יחנה אותו במהלך הלילה במקום מוסכם מראש ולאחר מכן ייעלם הרכב מהמקום שבו חנה לכאורה.

הנאשם העביר את המפתח החלופי לאחר ואף מסר לו את כתובת הוריו בבאר שבע וזאת לאחר שתיאם איתו כי ידאג להעביר את הרכב לשטחים.

עוד באותו לילה הגיע האחר לבית שבו החנה הנאשם את הרכב ובאמצעות המפתח החלופי התניע את הרכב והוביל אותו לשטחי הרשות באופן שנחזה כאילו נגנב.

עו"ד רונן יצחק החתום על כתב האישום טוען כי הנאשם קיבל מאוחר יותר בחזרה את המפתח החלופי ובבוקר לאחר הגניבה הנחזית, הגיע לתחנת המשטרה בבאר שבע והגיש תלונה בגין גניבת הרכב, כוזבת כך עולה.

במקביל דיווח הנאשם אברהם לחברת הביטוח על גניבת הרכב וזו העבירה לו סכום של 79,040 שקלים.

במעשיו אלו טוען התובע כי הנאשם קשר קשר לפשע וקיבל דבר במרמה וזאת תוך שמסר ידיעה כוזבת.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל חריגה מנורמת ההתנהגות והערכים המצופות משוטר ואלו מטופלות במישור המשמעתי. לראייה במקרה נשוא פנייתך, מיד עם הפתיחה בחקירה, הוצא השוטר לחופשה כפויה ולאחר שימוע כדין הוחלט על פיטוריו מהארגון".