איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית קיים ביום חמישי כנס הנעה במאבק להקמת בתי דין לעבירות מין.

"הצעת החוק להקים בתי דין ייעודיים לטיפול בעבירות מין, שקידמתי יחד עם ח"כ מיכל רוזין ממרצ, היא אחת מהצעות החוק הראשונות שהגשתי כחברת כנסת", סיפרה באירוע שרת התחבורה וראש מפלגת העבודה מרב מיכאלי, המשמשת גם כיו"ר ועדת השרים לשוויון מגדרי.

"במשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה הנוכחית, אחת הדרישות של מפלגת העבודה הייתה יישום המלצות דוח ועדת ברלינר והקמת היחידות המיוחדות לטיפול בעבירות מין במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט".

"בשלב המשא ומתן שר המשפטים (גדעון סער - י"ב) לא הסכים להתחייב להקים את היחידות הללו, וביקש זמן לבחון זאת. ולכן קידמנו, ואנחנו מקדמות בימים אלה, את מה שבידיים שלנו – הקמת יחידות מיוחדות לעבירות מין במשטרה. המהלך הזה נעשה בשיתוף פעולה מלא עם השר לביטחון הפנים עמר בר־לב (העבודה), ומדובר במטרה שלא ניתן לתקציב לעבור בלי לכלול אותה בתוכו".

בכנס ההנעה השתתפו, מלבד מיכאלי, גם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג (מרצ), סגן השר לביטחון הפנים ח"כ יואב סגלוביץ (יש עתיד), חברות הכנסת מיכל שיר (תקווה חדשה) ועידית סילמן (ימינה) ואורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, שאמרה באירוע:

"כאשר פחות מ10% מהנפגעות ומהנפגעים מגישים תלונה, ו־84% מהתיקים נסגרים ללא כתב אישום - ברור שהמערכת מקולקלת ושעלינו לתקן אותה. הציבור הישראלי עשה התקדמות גדולה בכל מה שקשור למאבק באלימות מינית, והגיע הזמן שמערכת המשפט לא תהיה האחרונה שנשארת מאחור. לא נסכים יותר לתירוצים ולדחיות".