כתב אישום הוגש היום (שני) נגד תושב מודיעין בן 57 בגין העלבת עובד ציבור, לאחר שבחודש אוקטובר שנה שעברה התפרץ לכאורה וקרא לשוטר "ערבי מסריח" בשעה שרשם לו דוח על עבירות תנועה. א.א (שם בדוי) נתפס על ידי שוטרים כשהוא לאחר שלכאורה אחז בטלפון הנייד שלו תוך כדי נסיעה בכביש מעלה השלום בירושלים.

על פי החשד, לאחר שהוחלט לרשום לו דוח, התחיל לכלות זעמו בשוטר ממוצא ערבי שהחליט שלא להיעתר לבקשתו למחול לו על העבירה תוך שהוא מציין: "אני אחרי ניתוח".

מכתב אישום שהוגש בבית משפט השלום בירושלים עלה כי, השוטר שבחר להמשיך לרשום את הדוח, הורה לנאשם לחזור לרכבו ולהמתין שם עד שיגש אליו ולאחר מכן ספג מהנאשם שרשרת של קללות והתבטאויות קשות.

על פי האישום א.א אמר לשוטר: "אני אומר לו אני אחרי ניתוח נותן לי דוח. מפגר זה, חיות אתם. בגלל זה עזבתי את המשטרה יא מטומטם, תמשיכו לעבוד בחרא הזה תן לי תן לי את הדוח. אני צועק עליך, למה מה אתה יכול לעשות? יא חתיכת זבל, יא ערבי מסריח".

לאחר מכן, ביקש השוטר מהנאשם להיכנס לרכבו פעם אחר פעם וא.א לא שמע להוראות השוטר ואמר: "לא רוצה לחזור לרכב, מי אתה בכלל חתיכת אפס. תזמין עוד ניידת".

לפי האישומים, גם אל השוטרת שהיתה בתפקיד פנה הנאשם בבוטות וקרא לה להמשיך לצלם את האירוע כשהוא מציין כי בכוונתו להפיץ אותו ברשת החברתית. בנוסף ציין הנאשם כי "אני אחרי ניתוח , אתם רוצים להרוג אותי? מה אתם מטומטמים? חטפתי עכשיו התקפת לב, מטומטמים, שני אפסים".

הנאשם לא חדל, המשיך ואמר: "אני אחרי ניתוח, החזקתי נייד, רוצים לתת לי דו"ח לכו מפה! תביאי עוד ניידת, אני רוצה עוד ניידת. תנסה לעשות משהו ואני נוגח באמא שלך, תנסה לעשות משהו". 

על פי כתב האישום, המשיך הנאשם להעליב את השוטר על רקע מוצאו כשהוא פנה אליו בתקיפות. "אל תרשום כלום, ערבי מסריח. זה מה שאתם, הורסים לנו את המדינה, אפסים. פתאום התחלתם לדבר. אם היית בלי מדים לא היית חי היום, אתה יודע את זה. לכו להתפלל למכה יא חמורים מתפללים לקירות. מי מגייס ערבים למשטרה? אני רוצה שוטר יהודי ולא ערבי מסריח".

במשטרה התייחסו למקרה וציינו כי "לא נאפשר כל פגיעה בשוטרים העושים לילות כימים למען ביטחון הציבור, שמירה על חייו, אכיפת עבירות תעבורה, במטרה למנוע את ההרוג הבא בתאונות הדרכים. המשטרה תפעל למיצוי הדין כנגד כל אלו המרשים לעצמם לפגוע בעובדי ציבור".