החיסול המשולש בצפון: בית המשפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרם של עלאא ג'רושי ופאדי ג'רושי, תושבי רמלה בשנות ה-20 לחייהם, ב-12 יום לאחר שנעצרו בחשד למעורבות באירוע הרצח סמוך לעיילבון, בסוף חודש יוני האחרון, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום.

כזכור, באירוע גבר כבן 58, אישה בת 46 ונערה כבת 16, בני אותה המשפחה, מארגון פשיעה גדול במרכז הארץ, נורו למוות בעת שהיו בתוך רכב בכביש 806 סמוך לצומת עילבון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של השלושה במקום,  והעניקו טיפול רפואי לילדה כבת 12 שאותרה מחוץ לרכב כשמצבה בינוני. הוא פונתה לבית החולים פוריה בטבריה כשהיא בהכרה מלאה, וסובלת מפציעות חודרות בגופה.

כוחות משטרה גדולים מהמחוז הצפונים הגיעו לזירת האירוע, ופתחו בחקירת האירוע, אשר נסיבותיו פליליות. על פי ההערכה, המחסלים ככל הנראה ארבו לכלי הרכב, או נסעו אחריו, במטרה לנצל שעת כושר ולבצע את הירי. מחקירה ראשונית עולה כי הקורבנות הם תושבי רמלה, שעברו לפני כחודש לכפר דיר חנא. 

החקירה הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז, זאת בתום הערכת מצב שנערכה. ההחלטה התקבלה בעקבות תמונה מודיעינית, ממנה עולה חשד לפיו החיסול האמור קשור לרצח של חאתם ג'ארושי בחודש שעבר. הוא חוסל בהר הבית כחלק מסכסוך בין גורמים בכירים בחמולה, ועפ"י ההערכות החיסול המשולש הוא תגובה לכך, כאשר ככל הנראה תבוא תגובה נוספת בהמשך.