לאחר שנתבע על ידי עורך וואלה! לשעבר, אבי אלקלעי, בסכום של 250 אלף ש"ח, בית משפט השלום בתל אביב חייב הבוקר (ראשון) את יאיר נתניהו בהוצאות בית משפט בגובה של כ-30 אלף שקלים לטובת התובע.

נתניהו, שלא הגיש כתב הגנה לתביעה, וחויב בתשלום הסכום המבוקש על ידי התובע אלקלעי על ידי בית המשפט כעונש "טכני", טען לאחר מכן כי לא קיבל את כתב התביעה באופן הנדרש, בכתב. בעקבות דברים אלו, בהחלטה שניתנה על ידי השופטת כוכבה לוי לעורך הדין של אלקלעי, רון לוינטל, נכתב כי שליחת כתב התביעה דרך דואר רשום היא מספקת. למרות שניסה למנוע את תשלום הסכום כשל וישלם את סכום התביעה במלואו.

כזכור, אלקלעי תבע את נתניהו לאחר שהאחרון כינה אותו ואחרים המקורבים לעשייתו: "שמאלנים שהושתלו בעמדות שאפשרו לתפור תיקים פליליים" נגד אביו, בנימין נתניהו. עוד פרסם לעשרות אלפי העוקבים שלו ברשתות החברתיות כי: "אנשי קרן וקסנר הם סוכני משטרה במסווה של תלמידים ומנהלים מצטיינים". בתביעה זו זכה אלקלעי בסכום הכולל אותו תבע, לאחר שנתניהו לא הגיש כתב הגנה.

בהחלטה נכתב עוד על ידי השופטת לוי כי: "המבקש (נתניהו) לא הרים את הנטל להוכיח כי לא נמסר לו (כתב התביעה) ואף לא לטעת ספק בדבר מסירתו כדין לשוכני מעון ראש הממשלה ובכללם המבקש". לוי, כאמור, דחתה את בקשתו של נתניהו וחייבה אותו בהוצאות בית משפט בגובה 29,250 ש"ח לצד ריבית והצמדה.

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה להחלטה דאז: "החלטת בית המשפט מתעלמת מהעובדות ומהחוק. מעולם לא קרה בישראל שבקשה לביטול פסק דין, שניתן בהעדר כתב הגנה - לא התקבלה. בית המשפט התעלם מהעובדה שיאיר מעולם לא קיבל את התביעה, ומתעלם מהחוק שקובע את ההשלכות שנובעות מאי מסירת כתב תביעה. בכוונתו של יאיר לערער".