ההתפתחות המהירה של הרשתות החברתיות הרחיבה באופן משמעותי את האפשרות להתבטא באופן פומבי, ולהביע דעות ועמדות בכל מקום ובכל זמן. ואולם, לצד היתרונות הקיימים באפשרות להתבטא בחופשיות בפרהסיה, כל אדם המשתמש ברשת החברתית למעשה חושף את עצמו לסיכון של תביעת לשון הרע במקרה שהתבטא באופן פוגעני כלפי משתמשים אחרים. הצד השני של המטבע הוא שכל משתמש ברשת החברתית רשאי להגיש תביעה נגד משתמשים אחרים בגין פרסום לשון הרע, בכפוף לעמידת הפרסום בתנאים שנקבעו בחוק איסור לשון הרע.

מתי ניתן להגיש תביעה בגין פרסום לשון הרע?
כדי לזכות בפיצויים בגין פרסום של לשון הרע, ראשית נדרש הנפגע מהפרסום להוכיח שהפרסום הפוגעני שפורסם כנגדו (בין אם בכתב ובין אם בעל פה) נחשף גם לצד שלישי. כלומר, פרסום פוגעני שנחשף רק לנפגע, איננו פרסום אשר יקים לו עילת תביעה. כך, לדוגמה, הודעת ווטסאפ פוגענית שנשלחה רק אל הנפגע לא תקים עילת תביעה, אך הודעה כאמור שנשלחה בקבוצה הכוללת לפחות חבר נוסף, כן תוכל לשמש בסיס לתביעה.

בנוסף, על הנפגע להוכיח שהפרסום כולל תוכן פוגעני. בחינת הפרסום תיעשה על ידי בית המשפט, אשר ישקול אם באופן אובייקטיבי התוכן שפורסם היה הינו תוכן פוגעני שעלול לפגוע בשמו הטוב של התובע.

קבלת פיצויים ללא הוכחת נזק בתביעת לשון הרע
במסגרת תביעת לשון הרע מוסמך בית המשפט לחייב את הנתבע לשלם לתובע פיצויים בסך של כ-75 אלף ש"ח, וזאת ללא צורך בהוכחת נזק. כמו כן, אם יוכח שהפרסום בוצע במטרה לפגוע בתובע, מוסמך בית המשפט לחייב את הנתבע לשלם לתובע פיצוי כפול ללא הוכחת נזק, כ-150 אלף ש"ח. 

במקרה שנתקלתם בפרסום פוגעני כלפיכם, לפני פניה לעורך דין חשוב לבדוק את ניסיונו, הצלחותיו, הישגיו המקצועיים בתחום, ולהתרשם מבקיאותו בדינים הרלבנטיים. בשלב הבא רצוי ליצור קשר עם עורך הדין לצורך התרשמות ישירה מיחסו ללקוח.

ידע משפטי וניסיון רב בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות בגין פרסום לשון הרע
עורך הדין אייל אבידן הוא בעל תואר שני במשפטים (מוסמך LL.M) מהאוניברסיטה העברית, ובמהלך השנים רכש וצבר ידע משפטי וניסיון רב בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות בגין פרסום לשון הרע, ואף השיג ללקוחותיו הישגים מרשימים, חלקם חסרי תקדים.

עו"ד אייל אבידן מספק ללקוחותיו ייצוג וייעוץ משפטי באיכות הגבוהה ביותר. בתוך כך, עורך הדין אבידן פועל בנחישות ובתקיפות חסרת פשרות כדי להשיג ללקוחותיו את הפיצוי המקסימלי בתביעותיהם.

עו"ד אייל אבידן וצוות משרדו מביאים לידי ביטוי ערכים של מקצועיות, אמינות ויושרה בעבודתם. ניסיונם הרב מאפשר להם לזהות את הצרכים של כל לקוח במשרד ולהתאים עבורו באופן אישי אסטרטגיית פעולה משפטית מיטבית לפי נסיבותיו הייחודיות של כל מקרה.

מעבר לכך, צוות משרדו של עו"ד אייל אבידן מקפיד להעניק לכל לקוחות המשרד יחס חם ואדיב תוך שמירה על זמינות מקסימלית ומתן מענה משפטי מקצועי איכותי לכל בעיה ושאלה של הלקוח במהלך הטיפול בתיק.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-9428931
כתובת: עמק דותן 71 מודיעין-מכבים-רעות
אתר: https://www.din.co.il/lawyers/4456/7450/ 

הכתבה באדיבות דין - עורך דין לכל דין.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.