שופט בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ראשון) את מעצרם של שלושה מהחשודים בתקיפת השוטרים בכפר קאסם בחמישה ימים נוספים. טרם הדיון הממושך ניסו מקורבים לעצורים למנוע את כניסתם של צלמים לאולם המשפט, תוך שהם קוראים "אנחנו מחליטים פה".

אלא שהאמירה לא החזיקה מים, שעה שצלמי התקשורת והעיתונאים, שחלקם ניהלו עימם עימות מילולי נכנסו פנימה לאולם ודחפו במהלך היום, שבסופו הוארך כאמור מעצר החשודים. בנוסף על כך, במהלך הדיון טען בא כוחם של שניים מהחשודים כי הם מביעים חרטה ומדובר באירוע שלא היה אמור להתרחש.

לצד זאת, הוא ניסה להטיל דופי בהתנהגות השוטר שעשה שימוש בטיזר. אולם בית המשפט, שגם צפה בסרטונים, הבין את חומרת המעשים והחליט בסיומו של הדיון להאריך את המעצר בחמישה ימים כדי לאפשר למשטרה לנהל את החקירה בעוד שהחשודים מאחורי הסורגים וכן לבצע מעצר של חשודים נוספים.

מוקדם יותר היום, פרקליטו של אחד החשודים, אסלאם טאהא, עו"ד רן שטרצר, הגיב בשמו לראשונה ואומר כי מרשו מצטער על המעשה. בשיחה עם "מעריב" הוא סיפר כי לקוחו פוטר לפני כחודש מאותה חברת שמירה שאנשיה תועדו מתעמתים עם השוטרים, ואינו קשור אליה: "הוא מצטער מאוד על האירוע, טוען שקיבל את החשמל בגב והגיב בלי לחשוב", הסביר. כזכור, טאהא תועד כשהוא הולם באגרופיו בפניו של אחד השוטרים.

לדבריו של הסנגור, האירוע קרה בעקבות ויכוח והתלהטות "שלא הייתה צריכה להתרחש", כפי שהסביר. לטענתו, השוטר ביצוע שימוש באקדח הטייזר כלפי טאהא בניגוד לחוק, וזה הגיב מתוך אינסטינקט: "בסופו של דבר נעשה שימוש לא חוקי בטייזר על ידי השוטר, ובתגובה אינסטקטיבית הוא הסתובב ושלח מספר אגרופים לפניו של השוטר. צריך להבין שלשימוש בטייזר יש כללים ברורים ואלו לא התקיימו באירוע האמור". 

עוד אמר כי "לא היה ניסיון לבצע מעצר ולא שום דבר דומה, ולכן המתווה יצא מפרופורציה ללא צורך. מרשי הגיב כמי שחש פגיעה בגופו, והוא גם נשמע אומר 'למה אתה מעצבן אותי? למה אתה מחשמל אותי?'". עורך הדין טען כי "המקרה לא היה אמור להתרחש כלל. יתרה מכך, ניתן לראות בסרטונים כי מרשי לא הפעיל כוח מול השוטרים האחרים שהיו בזירה, אלא רק כנגד אותו שוטר שהפעיל כלפיו את הטייזר".

כזכור, ארבעה תושבים מכפר קאסם נעצרו בשבת לאחר שעל פי החשד, התפרעו בבית קפה בעיר ותקפו שוטרים ומתנדב שהגיעו למקום. במהרה, החלו להתגודד סביב השוטרים נוכחים נוספים. באירוע, שוטר נפצע בפניו וקיבל טיפול רפואי. האירוע החל במהלך פעילות שביצעו שוטרי תחנת משטרת כפר קאסם, במהלך מעצרו של חשוד תושב כפר מרא שהתפרע בבית הקפה.  החשודים בתקיפה, מהווים פיקוח מטעם התנועה האיסלאמית, שניסו למנוע מהשוטרים מלבצע את המעצר של החשוד הראשון שהתפרע בבית הקפה. תושבי כפר קאסם שנכחו באירוע, טענו כי היו אלו שניים שהיו מעורבים בתקיפה וכי השתלטו עליהם כבר במהלך המעצר. 

הבוקר ערך מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ביקור בתחנת המשטרה של כפר קאסם וקיים בה הערכת מצב מיוחדת. כמו כן שוחח שוחח עם מפקדי ושוטרי התחנה והבטיח כי כל המעורבים ייעצרו: "אני רוצה להגיד לכולם שהאלימות כלפי השוטרים לא תרתיע אותנו מלפעול בכל זמן ובכל מקום, הן במגזר הערבי ולא מול משפחות הפשע ובשום מקום אחר", אמר שבתאי. 

המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של טאהא פעם נוספת בהמשך היום, יחד עם שלושה חשודים נוספים שנעצרו עד כה בפרשה.