המאבק באלימות בחברה הערבית: ביומיים האחרונים שוטרי מחוז צפון פעלו במבצע רחב היקף נגד הפשיעה האלימה בחברה הערבית לאיתור ולהחרמה של כלי נשק לא חוקיים. בין היתר, נתפסו שבעה נשקים ושבעה מטענים מוכנים להפעלה. מתחילת השנה נתפסו במחוז צפון כ-500 נשקים. 

בסך הכל מתחילת השנה ועד היום נתפסו מעל 1,500 אמצעי לחימה שונים במחוז הצפוני, ביניהם 480 רובים ואקדחים, 209 רימונים, 68 מטענים, 399 בקבוקי תבערה, 411 זיקוקים ו-230 נשקי איירסופט.

בין ממצאי המבצע: בנצרת נתפסו M16 עם 8 מחסניות מלאות בכדורים ואקדח. 3 חשודים (21,23,24) נעצרו. עוד נתפסו בנצרת 7 מטעני תקניים ונעצר חשוד (29) במקום.

בכפר כנא נתפס אקדח מסוג F.N ותחמושת תואמת, בשטח פתוח סמוך לביר-אל-מכסור נתפס נשק מאולתר מסוג קרלו וגם בכפר דיר אל אסד נתפס רובה מסוג קרלו. 

בכפר אעבלין נתפס אקדח מוסלק בתוך עציץ ו-4 חשודים (43,32,20,19) נעצרו ואילו בכפר ראמה נעצר חשוד (22) שניסה להחביא אצל שכנו אקדח FN עם תחמושת תואמת ורובה ציד.

מהמשטרה נמסר: "נשק שנתפס היום לא יהרוג מחר. שוטרי מחוז צפון נלחמים מלחמת חורמה כנגד תופעת הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית, בהתאם למדיניותו של מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא - 'לייבש את הביצה ולא רק לתפוס את היתושים'. השוטרים שנמצאים בחזית המאבק חותרים למגע ונאבקים על כל תפיסת כלי נשק ופועלים במגוון אמצעים מתקדמים לאתר את העבריינים שנמצאים בדרכם לבצע ירי ולתפוס אותם על חם".