"זה יגיע לכל מקום בארץ": הפשיעה בנגב ובקרב האוכלוסייה הערבית ממשיכה לגאות, כשבשבוע שעבר נחצה קו במספר מקרי הרצח, וכעת הוא מעל 100 קורבנות. ממשלת בנט-לפיד החלה לדון בפתרון לבעייה החמורה, אך טרם נראות תוצאות בשטח. על המצב שוחח הבוקר (שני) שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM, וקבע: "אנחנו יושבים על חבית של חומר נפץ".

"יש חוסר משילות משווע בנגב", הוסיף כהן. "אין שום ספק שהעבריינות אצל קבוצות באוכלוסייה הבדואית ממש גואה. זה מתאים למדינות העולם השלישי, לא למדינת ישראל. בוועדה אמרנו שצריך לעשות דברים כבר מחר בבוקר. מגייסים שוטרים, לוקח זמן לגייס שוטרים".

לגבי האפשרות שנגיע למצב בו יתקיימו בישראל קבוצות מליצייה חמושות כמו הפלנגות בלבנון בתקופת מלחמת לבנון הראשונה, אמר השר כי "אנחנו יכולים להגיע למצב הזה". הוא הסביר את דבריו: "אנחנו חייבים להבין שהם אזרחים שלנו, אבל יחד עם זה היסודות העברייניים שבתוכם הם מיעוט". כהן שיתף מחוויתו האישית: "אני מדבר עם החברים שלי הבדואים, והם גם מפחדים מכדור תועה. זה פוגע בכולם. אי אפשר להתעלם, זה יגיע לכל מקום בארץ".

בנוגע לתוכנית שהציע חבר סיעתו למיגור תופעות הפשיעה במגזר הערבי, אמר כהן: "התוכנית של סגלוביץ' היא תוכנית טובה, מסודרת ומדודה.
אני מאמין גדול שנראה ירידה משמעותית (בפשיעה)". לגבי האפשרות של השתת מעצרים מנהליים על עבריינים מוכרים, אמר: "שמעתי שהמפכ"ל מדבר על זה. לא בטוח שישתמשו בזה, בסוף היועץ המשפטי יחליט".

כשנשאל האם הקואליציה תוכל להחליט החלטה קשה כזו כאשר מפלגת רע"מ היא שותפה בה, השיב: "יהיה מאוד קשה בלי קשר לרע"מ. לא מכיר מעצרים מנהליים בשגרה בנושא פשיעה. זה חייב להיות דיון עם היועץ המשפטי ושר המשפטים. המשטרה יודעת את העבודה, ונדע לטפל בזה".

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון על המאבק באלימות בחברה הערבית (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון על המאבק באלימות בחברה הערבית (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

"זאת ממשלה של ניגודים"

לשאלה האם לדעתו הממשלה הנוכחית תחזיק מעמד, השיב כהן: "יש כאלו שאומרים שהממשלה תחזיק מעמד עד שהתקציב יעבור, ואני אומר הממשלה תחזיק. השרים והשרות עובדים מצוין, הישיבות הן ישיבות עבודה. אתמול אמרתי 'הלוואי שפולטקאים היו מגיעים לפוליטקה בלי מקורבים'. אני מסתכל על הישיבות, והם ענייניות. זאת ממשלה של ניגודים, ויש נושאים שלא ניתן לדבר עליהם. יש כאן אינטרס לכולם, בלי קשר לקואלציה או אופוזיציה".