המשטרה ממשיכה את מאבקה למיגור הפשיעה במגזר הערבי. במסגרת מבצע "מסלול בטוח" יצא הבוקר (שלישי) לדרך שיתוף פעולה בין המשטרה לרשות המיסים במטרה לפגוע במנגנון הכלכלי של ארגוני הפשיעה. מהבוקר חולקו עשרות טפסים של הצהרות הון לאותם גורמים, בחלקם המכריע בכירים בארגוני הפשיעה או עבריינים בכירים אחרים.

שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל ורשות המיסים פועל על מנת לבדוק האם דיווחי המס של החשודים תואמים את רמת החיים שבה הם חיים. במסגרת ההליך, רשות המיסים בוחנת את הנכסים וההכנסות שבבעלותם של החשודים.

מבצע ''מסלול בטוח'' (צילום: דוברות המשטרה)
מבצע ''מסלול בטוח'' (צילום: דוברות המשטרה)

בנוסף, שיתוף הפעולה בין המשטרה ורשות המיסים בא לבחון את הדיווחים על העלמת הכנסות ודיווחי מס כוזבים של החשודים. הצהרות ההון משמשות כדי לבחון האם הדיווחים של אותם חשודים מהימנים, ומשקפים את רמת החיים שבה הם חיים. זאת מתוך ההבנה כי ישנה עלייה בתופעת ההעלמת המס בקרב ארגוני פשיעה בחברה הערבית.

המבצע מתקיים על רקע הודעתו של המפכ"ל, כי "המשטרה הכריזה מלחמה על הכיס של העבריינים". רנ"צ יעקב שבתאי, אמר בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז: "רק במהלך השבוע האחרון חשפנו פעילויות של חודשים רבים בהן החדרנו סוכנים ללב ארגוני הפשיעה. הודות לשוטרים ומפקדים אמיצים הצלחנו להביא לעשרות רבות של עצורים בפרשיות שונות ברחבי הארץ וכאן במרכז, פרשיות שעסקו בסחר רחב בסמים קשים והימורים בלתי חוקיים. בנוסף כפי שכבר הדגשתי, הכרזנו מלחמה על כיסם של העבריינים עם תקיפה כלכלית משמעותית שרק בשבוע האחרון גרמה להם לנזקים של מאות מיליוני שקלים". 

בתוך כך, במסגרת המבצע נעצרו 23 חשודים מהחברה הערבית ומהשטחים בחשד להחזקה, סחר ותיווך של כלי נשק מסוגים שונים.

בחודשים האחרונים ביצעה יחידת אתג"ר פעילות סמויה נגד חשודים שביצעו לכאורה עסקאות וסחר באמצעי לחימה באזור המרכז. במהלך החקירה, שבוצעה תוך שילוב אמצעים טכנולוגיים, הצטברו חומרי חקירה המעידים לכאורה כי החשודים עסקו בתיווך, סחר והחזקה של אמצעי לחימה שונים, חלקם ככל הנראה הופנו לביצוע עבירות פשע חמורות כגון: אלימות וירי בחברה הערבית.

מבצע ''מסלול בטוח'' (צילום: דוברות המשטרה)
מבצע ''מסלול בטוח'' (צילום: דוברות המשטרה)

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, נערכו מאות שוטרים בהובלת יחידת אתג"ר מלהב 433, ביחד עם יחידת הגדעונים (יח' 33), החטיבה הטקטית של מג"ב, שוטרים ממתפ"א וממחוז מרכז ויחידות מצה"ל, וביצעו מעצרים של 23 חשודים, תוך ביצוע חיפושים נרחבים בבתיהם בתחומי הארץ ובשטחים, בערים טייבה, רמלה, כפר קאסם, ג'לג'וליה, כפר ברא וקלקיליה, במהלכם נתפסו 2 כלי נשק מסוג קרלו עם מחסניות, אקדח עם מחסנית טעונה וכמויות של תחמושת.

במקביל, בוצעה פעילות "שולחן עגול" נגד עסק בכפר ברא בחשד להפרות חוק במגוון מישורים. בתוך כך, הוקפאו נכסים ובוצעה אכיפה אזרחית וכלכלית בשיתוף רשות המיסים, משרד הבריאות, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, היחידה הארצית לחקירות בממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי וכלבני ימ"ר חטיבת המודיעין שב"ס. החקירה מנוהלת ע"י משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי).

 כלל העצורים הועברו לחקירה ובהמשך היום, בכוונת המשטרה להביא את החשודים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.