"מספיק עם ההילולות": המבצע בו נתפסו מאות כלי נשק לא חוקיים במגזר הערבי הוגדר כהצלחה על ידי בכירים במערכת הפוליטית. עם זאת, ישנם כאלו המבקרים את הפעולה, ואפילו בחריפות. חבר ועדת הביקורת ויו"ר משותף בוועדת המשטרה של לשכת עורכי הדין, עו"ד פיני פישלר, תקף הבוקר (רביעי) את ההתרברבות, לדבריו, של משטרת ישראל אחרי המבצע בתוכנית "קפאין" עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM.

"צריך להגיד מילה טובה למשטרת ישראל, כשהיא רוצה אז היא עושה משהו", פתח את דבריו עורך הדין, ומיהר לסייג: "אני לא אוהב את כל החינגה ואת כל החגיגות והפסטיבלים שראינו אתמול. אין מקום לזה. כמשפטנים אנחנו מכירים את ההליך - חזקת החפות, טרם הוגשו כתבי אישום, עוד לא ראינו הרשעות בתיקים. כל הפסטיבל הזה הוא מיותר והוא עולה לנו הרבה כסף".

"אם אתה שואל אותי במבט צופה פני עתיד - אני בספק", המשיך פישלר. "אפשר לשמוע גם את השר לביטחון פנים וגם את סגלוביץ' שבעצמם לא יודעים להעריך מה שיעור כלי הנשק שנתפסו מסך כלי הנשק שעוד נשארו בחוץ. לכן, צריך להיות מאוד זהירים. אף אחד לא יכול להעריך כמה נשאר בחוץ, אין סטטיסטיקה כזו. יש כאלו שאומרים שזו טיפה בים בכלל".

השר עמר בר לב וח''כ מירב בן ארי בוועדה לביטחון פנים (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
השר עמר בר לב וח''כ מירב בן ארי בוועדה לביטחון פנים (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"המשטרה הייתה חייבת לפעול מזמן, גם במגזר הערבי וגם במגזר היהודי. אני מציע שיעלה כלכלן ממשטרת ישראל ושיגיד כמה עלו לנו ההילולות במחוז תל אביב ובמחוז הצפוני", אמר עוד. "איך אפשר להציג ראיות מתיקי חקירה בפני כל הפורום בטלוויזיה ובציבור? אני לא מבין את זה משפטית, אני לא יודע מי אישר את זה. זה עלה לנו גם המון כסף, יותר מ-4 מיליון שקל. מכאן ואילך צריך להפסיק את המסיבות האלה ולהמשיך לעבוד יום ולילה. זו עבודת המשטרה, לא צריך להגיד לה תודה. בשביל זה אנחנו משלמים מס".

"צריך לומר מילה טובה לשר לשעבר אמיר אוחנה שהתחיל את המבצע הזה כחשאי לפני שנה וחצי. הניסיון של השר לביטחון פנים הנוכחי, עמר בר לב, וניצב בדימוס סגלוביץ' לגזור קופון, לא מוצא חן בעיניי בלשון המעטה", הוסיף.