בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקיים אתמול דיון בעניינו של עמית אלמוג, שנאשם ברצח מאיה ווישניאק ברמת גן בחודש מאי בשנה שעברה.

בתחילת הדיון טענה עורכת דינו אורית חיון כי אלמוג לא זוכה לטיפול רפואי ותרופתי מספק כפי שנדרש מחוות הדעת הרפואית. בעקבות כך הוצע על ידי השופטים להגיש עתירת אסיר בנושא. 

לאחר מכן העיד אחד מחבריו של אלמוג ששוחח איתו לאחרונה יום לפני הרצח. הוא סיפר כי להבנתו, מספר ימים לפני הרצח עמית הלך לראיון עבודה בעמותה לנשים מוכות.

החבר נשאל על מערכת היחסים בין עמית למאיה המנוחה ואמר שעמית אמר שהוא לא יודע אם מערכת יחסים מתאימה לו כרגע, אבל הוסיף ש"כשהם נמצאים ביחד, החששות וההסתייגויות היו עוברים לו".

מאיה ווישניאק (צילום: ללא קרדיט)
מאיה ווישניאק (צילום: ללא קרדיט)

לאחר מכן נחקרו שני שוטרים שהגיעו לזירה. אחד מהם, רס"ר נסרלדין מחמד סיפר:" הוא (אלמוג) אמר: "בוא אני אספר לך למה עשיתי את זה". עדיין שמרתי על טווח ביטחון, התקרבתי אליו. הוא ניסה לתקוף, לא הצליח לפגוע בי פיזית אך פגע באזור של המצלמה ורואים את זה. אמרתי לו "תפסיק" והוא הפסיק. הבין מה קורה. כשביקשתי שיפסיק לעשות את זה, הוא הפסיק".

כאשר נשאל לגבי שינוי בדוחות האירוע שמילא אמר:" הדוחות שלי לא שווים שקל. צריך להתייחס למצלמות גוף. לפני שהגעתי לזירה עשיתי  ריצה של 300 מטר. בקושי נשמתי. בזמן שהבאתי אותו קרו דברים. בזמן שהכנסתי אותו לתא 20 העצורים, הותקפתי. היו הרבה תרגילים שהעצור עשה".

עוד נשאל על תגובתו של אלמוג בעת התשאול והמעצר. "הנאשם היה נראה רגיל בעיניך? ההתנהגות שלו הייתה רגילה בעיניך?". על כך השיב: "יש לי 10 דוגמאות שמצביעות על כך שאני מדבר עם אדם. אם לא היה הקטע הזה של הגופה לא הייתי מאמין שמדובר ברוצח. לפעמים הייתי מקבל תגובות של אנשים על דוח תנועה פי עשר יותר קיצוניות מאשר מה שהוא עשה".

הדיון הבא יתקיים בשני לדצמבר.