עשרות שוהים בלתי חוקיים זולגים מאז שעות הבוקר (ראשון) לתוך תחומי מדינת ישראל, סמוך לאלפי מנשה. זאת, חרף טענות והתרעות שהעלו תושבי היישוב כבר לפני מספר חודשים אודות פרצות בגדר המאפשרות כניסה של שב"חים ללא פיקוח ובקרה, תוך שהם מהווים מטרד סביבתי וכן תחבורתי. זאת, לאור העובדה שהם חוצים את הכביש הראשי בחוסר סדר ותוך הפרעה קשה לתנועה.

הבוקר הגיעו תושבים מהיישוב לתדלוק בתחנת הדלק טל עופרה, הסמוך ליישוב, ובעודם נמצאים בעיצומו של תדלוק, מזהים התושבים עשרות שב"חים המגיעים מתוך השטחים לתחומי מדינה ישראל. זאת, באין מפריע ולמורת רוחם. 

תושבת שער אפרים החוששת לגורל ילדיה אמרה הבוקר: "זה סנריו שחוזר על עצמו כמעט מדי בוקר, ומספרים לנו סיפורים שהצבא הוא זה שאמור לשהות במקום, והמשטרה מקבלת את הפיקוד רק לאחר שהם נכנסים ממש לתחומי המדינה. הבחורים האלה עולים על אוטובוסים עם ילדינו שעושים דרכם למוסדות החינוך בכפר סבא ובערים סמוכות.

"הנסיעה של ילדינו באוטובוס הפכה לבלתי בטוחה בעליל, וזאת לנוכח העובדה שאיש מגורמי האכיפה לא מבצע את תפקידו בצורה הראויה ומאפשר כמות כזו של שב"חים, שתעלה על האוטובוסים יחד עם ילדינו שהנם חסרי אונים. מבחינתנו, הילדים שלנו חייבים להגיע לבית הספר, ואין להם מוצא אחר, אלא שבהיעדר בקרה, השב"חים הופכים להיות חלק מרכזי באוטובוס, מה שהופך את הנסיעה מבחינת ילדינו למאיימת ומפחידה".