בסיום חקירה מורכבת ומאומצת, שנוהלה ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה, הגישה פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה כתב אישום נגד קטין בן 15 בגין רצח אחמד עמאש, בן 43 מג'סר א־זרקא.

על פי כתב האישום, שהגישה עו״ד שונית קדם־נימצן, ב־15 בספטמבר בשעות הערב גמלה בלבו של הנאשם החלטה לירות במנוח ולגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום. בהמשך להחלטה הצטייד הנאשם בתת־מקלע מאולתר, שאותו החזיק ללא רשות על פי דין וכשהוא טעון בתחמושת.

"זמן קצר לאחר מכן הגיע הנאשם בריצה סמוך לפתח ביתו של המנוח, אשר עמד מחוץ לביתו, ותוך כדי ריצה ירה מהנשק לעבר המנוח, שעמד על המדרכה במקום, ממרחק קצר לפחות ארבעה כדורים בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום, וכשהוא שווה נפש לאפשרות גרימת מותו של המנוח, ונמלט מהמקום בריצה", נאמר בכתב האישום.

עמאש התמוטט על הכביש ואיבד את הכרתו. הוא הובהל באמבולנס למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו. כתב האישום מייחס לנאשם עבירה של רצח ועבירות בתחום החזקת נשק.

אירוע האלימות בקרית גת

בתוך כך, דיווח על דקירת קשיש כבן 70 בקריית גת ופרטים שמסר, שמהם עלה חשד שמדובר באירוע לאומני, הובילו את המשטרה להקפיץ כוחות גדולים ולהעלות מסוק לאוויר, מחשש שמחבל מסתובב בעיר. חוקרי המשטרה ביצעו פעולות חקירה מהירות ובחנו באמצעים את האזור, לרבות התבוננות במצלמות אבטחה ובחינת נתיב בריחה, ובסופו של דבר הגיעו אל החשוד, ששהה בביתו, והוא נעצר.

מדובר בצעיר בן 28 המתגורר באותו רחוב שבו מתגורר הקורבן, ומבדיקה מהירה עלה כי באמתחתו כבר הרשעה משנת 2018 בגין תקיפת קשישה באותו אזור. החשוד נעצר והובל לחקירה בתחנת המשטרה.