בית המשפט השלום בראשון לציון הורה אתמול לשחרר את המשנה לראש עיריית ת"א, ארנון גלעדי, אשר חשוד בביצוע עבירות מין,  למעצר בית בתנאים מגבילים, בכפוף לערבויות כספיות. חקירת המשטרה בעניינו של גלעדי נמשכת, בסיומה יועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות. 

 עו"ד אבי חימי, המייצג את גלעדי, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לפרשה. "אין פה עבירה פלילית. אם מקיימים יחסי מין עם בגיר מעל גיל 16 בהסכמה, אז אין עבירה. זה המצב המשפטי העובדתה. הנסיבות של האירוע זה לא שמישהו מצב אותו בבית ספר או במועדון, אלא מדובר ליד התחנה המרכזית כשהוא נותן שירותי מין לכל דחפין".

"הסוגייה עוד תיבדק, אך אפשר להבין שספק שיש פה עבירה פלילית לפחות מבחינת המודעות של החשוד. אני מסתובב עם סוג של מועקה - מנסים להיכנס לקודש הקודשים של האדם, לזהותו המינית, להרגלים שלו, ולאיזה צורך? אנו יכולים לחשוב על המימד המוסרי וזה בסדר, אני לא רוצה לומר דברים לא יפים, אבל ראה איך מנסים בכוח להוציא אדם מהארון ולחשוף אותו לעיני כל. אני לא בטוח שכל אחד אחר היה רוצה לעמוד באור הזרקורים הזה", הוסיף. 

בהמשך, התייחס עו"ד חימי למעצרה של עו"ד הישראלית, מאיה רייטן סוטל, בבלארוס ואמר כי "הלשכה עושה מאמצים אדירים. דיברתי עם שרים, עם ראש לשכת עורכי הדין הבלארוסי, בשני נעשה עצרת לשחרורה של מאיה. זה תלוי בממשלת ישראל, צר לי לומר, חייבים ליצור קשר. אנו מנסים במישורים המשפטיים, אנו עושים מאמצים מול כל הנוגעים בדבר כדי שיפעלו לשחרורה. עו"ד רייטן סטול נסעה למשימה עסקית, ויש לי היתר רפואי לשימוש בקנאביס, ייתכן מאוד שהייתה צריכה להצהיר על כך בכניסתה אך על טעות כזאת לא מאבדים חיים שלמים", אמר.

כזכור, עו"ד רייטן סטול נעצרה בשל  אחזקה של כ-2.5 גרם של קנאביס רפואי, כך לטענת גורמי האכיפה במדינה. כמו כן, אחיה טען כי נמצאו אצלה שני כדורים של אטנט, שמבחינת הבלארוסים החומר הפעיל בהם נחשב כסם. "מאיה מחזיקה ברישיון לקנאביס, אני לא מאמין שהיא ידעה שהקנאביס ברשותה כי אחרת היא הייתה עוברת במסלול האדום. הם עשו לנו תיק בתוך תיק", אמר בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM. 

מאיה רייטן סטול (צילום: באדיבות המשפחה)
מאיה רייטן סטול (צילום: באדיבות המשפחה)

בהתייחסו לפרשה סביב הילד איתן בירן סיפר עו"ד חימי שטיפל בפרשה לצד עמיתו עו"ד שמוליק מורן כי "אין בה מנצחים אלא רק מפסידים, כאב לב גדול. בחודשיים האחרונים הדודה של איתן קיבלה הדים כל כך לא חיוביים, בניגוד להלכות חייה. דודה כזו שמיום האירוע עצרה את חייה מלכת, טיפלה באיתן בביה"ח, כל הנרטיב היהודי שילד יהודי חייב לחיות בישראל, יש הרבה יהודים בתפוצות העולם, אפשר לחיות בכל העולם ולהיות יהודי טוב, לא אהבתי את הנרטיב הזה". 

בסיום, מתח ביקורת אודות תרגילי החקירה של עד המדינה בתיקי נתניהו, ניר חפץ, ואמר כי "מדינת ישראל חייבת לעשות שינוי בכל מה שקשור לזכויות חשודים. אני שומע את העדות של ניר חפץ וליבי נחמץ - אם זה מה שעושים לחפץ, מה עושים לבוזגלו? איפה הפרקליט המלווה? איפה הבכירים במשטרת ישראל? איפה הם היו כשעשו את התרגילים האלה ריבונו של עולם?".

ניר חפץ ובנימין נתניהו בדיון בתיק 4000. צילום: רויטרס

"מצבנו גרוע יותר מכל מדינת עולם שלישי, אלו זכויות של נחקרים, בתא מעופש? כשנודע לי, פניתי ליועמ"ש וביקשתי ממנו שיהדק את הפיקוח ויבדוק את הטענות, אמרו לי שהכל בסדר ושאין דברים בגו. היום כשאנו שומעים את העדות, אנו מזעזעים וחבל שכך, מקווה שיעשו סדר בעניין", סיכם.