לאחר אירועי הרצח וההצתות: המשטרה פועלת בנצרת בכוחות מתוגברים מתוך ידיעה על כוונות לנקמה. ביממה האחרונה הופצה הודעה של רעולי פנים, חמושים בנשקים, ומודיעים כי בכוונתם להכות ביד ברזל כל מה שהיה מעורב באירוע הזה. "נכה ביד ברזל את כל מי שהיה לו קשר לפשע הזה", הם איימו לאחר רצח איהאב סעדי. 

סעדי, עבריין מוכר למשטרה מתחום הסמים, השתחרר לאחרונה מהכלא. בינו לבין גורמים עבריינים אחרים התנהל סכסוך ארוך טווח על רקע עסקאות סמים, סכסוך אשר גלש בסופו של דבר לרצח. מיד לאחר הרצח נעצרו שני חשודים ונתפס אקדח. בהמשך החקירה נתפסו כלי נשק נוספים. 

מידע מודיעיני שהגיע לאנשי המשטרה במחוז צפון העלה ודאות מירבית לכוונה לבצע פעולות נקמה, מה שהוביל להחלטת מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, לתגבר כוחות גלויים וסמויים בנצרת, וזאת כדי למנוע הסלמה נוספת.

גורמים במשטרה מציינים: "אנחנו שם עם אצבע על הדופק, ערים לכך שיש כוונה משמעותית לבצע פעולות נקם, אולם צריך להבין שלא נוכל להיות שם עד אין סוף בכוחות שמצויים היום". 

גורמים אחרים הוסיפו: "זה כמו אירוע מתגלגל של אדם שרוצה להתאבד והמערכת מנסה למנוע ממנו. בסופו של יום הוא מוצא את שעת הכושר ושם קץ לחייו. זו בדיוק ההתנהלות היום בקרב אותם גורמים עבריינים. הם נעולים וחדורי מוטיבציה לנקום על האירוע הזה. אנחנו מבחינתנו נעשה ככל שעל ידינו למנוע תגובה ולבצע מעצרים, אולם בסופו של יום גם אירועים כאלה יכולים להתרחש, עם כל הצער שבעניין".