"לא מצאתי מניע": אמש החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום ולהניע את העמדתו לדין של עד לא מזמן החשוד ברצח ליטל יעל מלניק ז"ל, אדוארד קצ'ורה. העבירה בגינה יעמוד למשפט היא רצח בנסיבות מחמירות, זאת לאחר 16 הארכות מעצר של החשוד והתלבטויות רבות בקרב הגורמים המשפטיים, שהתקשו לייחס לו עבירה חמורה. שופט המחוזי בדימוס, עו"ד משה גלעד, פירש את כתב האישום הבוקר (שלישי) בתוכניתו של יואב מינץ "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM.

"הפרקליטות מאשימה את הנאשם הזה ברצח מאוד מזוויע, שהוא גם העבירה החמורה ביותר מתוך עבירות ההמתה שישנן", פתח את דבריו. "אחרי השינוי בעבירות ההמתה, זהו אותו הרצח שאם אדם מורשע בו, חובת בית המשפט להטיל עליו מאסר עולם ולא פחות, ובצדק מבחינת הזוועה והחומרה, אם מישהו ביצע דבר כזה", המשיך.

"איש בחטאו יומת. מי שעשה ישלם, ומי שלא עשה לא ישלם", אמר עוד. "השאלה היא מה הוא עשה. התיאור הזה (בכתב האישום) בא מפיו של הנאשם, והוא תיאור מזוויע בפני עצמו, אבל השאלה היא אם הוא היה מודע למעשיו, האם הוא באמת שקל אותם ומה הראיות שיש לדבר הזה. גם בכתב האישום, הסימנים שמצביעים על כך שהוא עשה את זה בכוונה תחילה הם הקבורה, הוצאת הצינור ויתרה מכך טוענים שהוא עמד ומנע ממנה לנשום דרך הצינור. אם זה נכון, אז מדוע התלבטו כל כך?", תמה גלעד.

הזירה בקריית מוצקין (צילום: דוברות המשטרה)
הזירה בקריית מוצקין (צילום: דוברות המשטרה)

"מצד אחד באמת מצאו בפיה על הצינור את ה-DNA שלה, מצד שני האם יש באמת ראיות שהוא הוציא את הצינור מפיה, כי הרי הוא זה שהביא לה אותו, לפי מה שהמדינה כותבת. האם הוא הביא לה ואחרי הוציא לה?", שאל עוד. "לא מדובר, כך עולה לפחות מכתב האישום, בקבר עמוק ומלא אדמה. זה מתחבר עם הטענה שהוא היה צריך למנוע ממנה לצאת, כלומר אם לא היה מונע, היא הייתה יוצאת. בן אדם שלא נושם, בועט, נושך ויוצא. השאלה אם יש לדברים העיקריים האלה, שהם מגבשים את הכוונה, כי הוא טוען שהדברים היו בהסכמה והוא הלך, מכוער וחמור, אבל איזה ראיות יכולות להיות על זה שהוא מנע? לא ברור שיש מצלמות, לא ברור שמישהו ראה אותו מוציא את הצינור, ולכן אתה רואה שהיו 16 הארכות מעצר".

לסיכום טען גלעד כי הוא מתקשה להבין מדוע קצ'ורה ביצע את הרצח: "חיפשתי, לא מצאתי מניע. למה שאיש מבוגר שבמרכאות כפולות יוצא עם ילדה צעירה, קטינה, אבל יפה מבחינתו המעוותת. אז למה שיהרוג אותה? צריך להבין, אני לא מכיר את התיק והנבואה ניתנה לטיפשים, אבל התיק לא פשוט בכלל מבחינת עבירת הרצח".