110 שתילים של סם מסוכן מסוג מריחואנה במשקל כולל של כ-64 ק"ג, וכן ציוד רב המשמש לגידול וייצור סמים, נתפסו אמש (שני) בפשיטה של בלשי משטרת פתח תקווה על דירה ברחוב ברל כצנלסון שבשכונת רמת ורבר בעיר. 

במשך שבוע לערך ישבו בלשי משטרת פתח תקווה במארב, תצפתו לעבר דירה בשכונת רמת ורבר ואספו ראיות נגד צעיר בן 20, שגם נעצר הלילה בחשד לגידול, ייצור והפעלה של מעבדת סמים "הידרו" במסווה של דירת מגורים. 

דיירים המתגוררים בסמיכות לאותה דירה החלו לחשוש שבחנייה הפרטית שלהם חנתה בימים האחרונים הסקודה הסמויה של המשטרה. הם לא הבינו מה מחפשים אותם בלשים סמויים ששהו במקום במשך שעות ארוכות אל תוך הלילה, והחל משעות הלילה המוקדמות. 

"זה מפחיד, אתה גר בשכונה שקטה ופתאום משטרה צובאת על המקום. אתה מכיר כמעט את כל השכנים מסביבך ופתאום משהו מתחיל לעורר בך חשד. בכל זאת, יש לנו ילדים קטנים, ואף אחד לא רוצה להתגורר בזירת פשע", אמר אחד התושבים. 

ואכן, החשד התברר כמציאות. באחת הדירות לעברה תצפתו הבלשים במשך שבוע נחשפה מעבדת "הידרו" לייצור סמים, ובמסגרת החיפוש, כאמור, נתפסו כמויות של שתילים בשווי המוערך במאות אלפי שקלים. 

הצעיר שנעצר במקום הובא לחקירה, בסיומה הוא יובא לבית משפט השלום בעיר, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. נציין כי מדובר במאבק חסר פשרות שמנהלת המשטרה בנגע הסמים, במטרה להגן על שלום הציבור. כל זאת, בדגש על מניעת גידול וסחר. 

גורמים במשטרה ציינו: "מדובר בתחנה לייצור סמים שפועלת בתוך מסווה של דירת מגורים, נגע חולה שהתפשט במדינה, כאשר הסיכון הוא נמוך, מה גם שבתי המשפט נוטים לשחרר חשודים שנמצאים באותן דירות, במיוחד כשמדובר באירוע קשה כזה. כך גם פועלים אלו שעומדים מאחורי אותן מעבדות ומחזיקים 'קופים' שנמצאים בתוך המעבדות ואחראים על התפעול והתחזוקה של המעבדה. אם הם נתפסים מחליפים מקום, מחליפים קוף ולוקחים סיכון חדש. המשטרה תמשיך לנהל את המאבק שלה במטרה לשים את ידה על כל מי שקשור לעבירות הסמים למיניהן".