העציר ניסה לפגוע במפקד הכלא: פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד ירדן אסייג (24) מב"ש, המייחס לו ביצוע עבירות של נשיאה והובלה של נשק, חבלה בכוונה מחמירה, היזק בחומר נפיץ, הפרת הוראה חוקית ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, הנאשם, בהיותו נתון בתנאים מגבילים של מעצר בית מלא, למעט שעות התאווררות בליווי אחד מהמפקחים, סיכם עם סרגיי שיימן, להם הייתה היכרות מוקדמת, לפגוע במפקד כלא אשל. במסגרת התכנית ולשם קידומה, ביום 12.11.21 בערך בחצות, תוך שהנאשם מפר את התנאים, הגיעו השניים בסמוך לבית של מפקד הכלא בב"ש, כשהם נושאים ומובילים רימון יד מס' 26 נפיץ/רסס אשר בכוחו להמית אדם בעת התפוצצותו, בלא רשות על פי דין להחזקתו.

סרגיי התקרב אל הבית, בעוד הנאשם המתין לו בסמוך בכדי שיוכל למלטו לאחר השלמת התכנית. סרגיי אחז את הרימון בידו הימנית, ושלף את הנצרה במטרה לזרוק את הרימון אל עבר הבית, אולם הרימון התפוצץ בידו. כתוצאה מפיצוץ הרימון, נקטעה כף ידו ונגרמו לו עשרות פציעות בפלג גופו העליון ובראשו, אשר הובילו לנזק מוחי חמור שגרם למותו. כמו כן, בעקבות הפיצוץ, נגרם נזק לרכבים אשר חנו בסמוך ולגדר בית סמוך. לאחר מכן, השליך הנאשם את הטלפון הנייד של סרגיי במטרה להעלימו, זאת על מנת למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.