על רקע עבודתה של ועדת החקירה הממלכתית לאסון בל"ג בעומר בהילולת רשב"י שבמירון, שבו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו כ־150, כאלף משתתפים באירוע, שהיו במסדרון שבו התרחש האסון, הגישו תביעה ייצוגית על סך 50 מיליון שקל נגד המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

הדיון בתביעה יתקיים הבוקר באולמו של השופט אברהם אברהם, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. לטענת התובעים, שמיוצגים על ידי עורכי הדין דוד מנע ושמואל כהן, "הנתבעת כשלה כישלון טוטלי במילוי תפקידה להסדיר את מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון לטובת הסדרתו לקבלת מבקרים. למרות חשיבותו של המקום והיקף המבקרים בו הפקירה הנתבעת את בטיחות המקום, ובמשך שנים לא לקחה אחריות והגיעה להחלטות יישומיות, שנוגעות בראש ובראשונה לבטיחות המבקרים".

על פי התובעים, הם שילמו ומשלמים מחיר קשה בגין האסון ויישאו את הצלקות לכל חייהם. לדבריהם, על המרכז לפיתוח המקומות הקדושים היה "למנוע את קיום ההילולה במתכונת כפי שהתקיימה".

בדברי הסיכום של התביעה נטען: "הנתבעת הטעתה את התובעים ואת כל חברי הקבוצה בכך שלא התריעה בפניהם על הסיכונים הכרוכים בהשתתפות באירוע הילולת רשב"י, ובין היתר בכך שהאתר אינו ערוך לקיים את הילולת רשב"י במצבו הנוכחי, ובכך שההילולה אינה עומדת בתקן לצורך קיום הילולה רבת־משתתפים".