הדיונים בתיק 4000 התחדשו היום (שני) עם עדותו של חוקר ניר חפץ מלהב 433 ניר שוורץ. בהמשך ייחקר גם החוקר השני ניב פלג, כאשר את החקירה מוביל עורך הדין אסף עיסוק מפרקליטות מיסוי וכלכלה. בהמשך הדיונים יעידו בועז סטמבלר, שהיה דוברו של נתניהו, שי חייק, ששימש כדוברו הפוליטי, איש הרגולציה עדן בר טל, היועצת המשפטית דנה נויפלד ועד המדינה שלמה פילבר.

13:40: בן צור שואל את שוורץ "האם זכור לך משפט שנאמר ע"י הפרקליטות או גורם אחר שיש אישור של היועמ"ש?", ושוורץ משיב: "כן".

10:40: עורך הדין בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו, חוקר את שוורץ בחקירה נגדית: "היית שותף מרכזי בחקירת תיק 4000?". שוורץ: "לא מגדיר עצמי כך, חוקר של אחד העדים המרכזיים. בן צור: "כך אתה מגדיר את עצמך באתר שלך... בסוף הפסקה... 'הייתי שותף לחקירות מרכזיות ורגישות בתיקים 3000 ו-4000". שוורץ: "מילה פה מילה שם, הייתי שותף. תנאי מעצר זה לא 'הילטון' ולהיות עצור זה לא נעים ולא נוח".

10:10: התובע: "ספר על תנאי החקירה של ניר חפץ, עד כמה הם מיוחדים ביחס לחקירות אחרות?". שוורץ: "אני רוצה להבהיר משהו - החיים במהלך תקופת המעצר הם לא פיקניק. אדם נורמטיבי, שולפים אותו בארבע,חמש שש בבוקר, מגיע צוות בלשים, מעיר את כל הבית, מתחילים לעשות חיפוש, לוקחים לחקירה, בית משפט, מעצר...".

10:00: שוורץ: "כשקראתי את הפרוטוקולים של החקירה, ראיתי שניב מדבר איתו על רופא וחולה ושצריך להחליף רופא. בעיני זה בעייתי, גם כשהיינו בחקירה וניב דיבר על עו"ד אני השתקתי אותו, זה מקום שאסור להיכנס אליו". התובע שאל: "באיזו מידה התאפשר לחפץ להתייעץ עם עו"ד?". על כך השיב שוורץ: "בכל פעם שרצה". התובע: "להחליף עו"ד?". שוורץ: "אף אחד לא לחץ על חפץ להחליף עו"ד. המתחם של יחסי עו"ד-לקוח הוא מבחינתי קדוש, אמרתי שלא אכנס למתחם הזה, לא המקום שלי, אין לי מה לחפש שם".

09:30: שוורץ: "יוצרים קשר עם מי שאחראי על השינוע של העצורים. ניב הקליד את החקירה, כשלא היה הצטרפה קצינת החקירות רינת סבן, הקלידו כדי שההקלדה תהיה מהירה וזריזה. בסוף יום חקירה העצור קורא, אם יש הערות הוא מכניס בסיום הטופס, ואז כולם חותמים, כל מי שהיה חלק בחקירה". ‏התובע שואל: "עד כמה החקירה של ניר חפץ הייתה חקירה חריגה?". שוורץ: "לא קיים שום הבדל, לא היה לחץ מיוחד".

09:15: שוורץ: "בתיקים גדולים היחידה מפסיקה את כל פעולותיה למעט התיק הזה, נחלקת לצוותים, והקצינים וראשי הצוותים בחקירות, כל קצין מקבל אחריות על נחקר מסוים. יש קצינים שאחראים על לוגיסטיקה, מול שב"ס, חלוקה ברורה ומסודרת, מבחינת הפעולות... בכל החקירות יש חלוקה של תפקידים. היחיד איתי היה ליאור שפיץ מהרשות לניירות ערך, שהתחילה בתיק 4000, מינו חוקרים משלהם לחשודים המרכזיים ביניהם ניר חפץ".

התובע, עורך הדין עיסוק, שאל את שוורץ: "איך התנהל יום חקירה כשהיה עצור?". ניר שוורץ: "כצוות חקירה מחכים שהעצור יגיע, יש תיאום מול שב"ס, ברגע שמגיע שולח את יניב להכין את חדר החקירה, ואז מתחילים חקירה".