עיתונאי "מעריב" ושדרן 103FM בן כספית פרסם אתמול כי במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון. המגעים נמשכו זמן רב והתקיימו בסודיות מוחלטת, עם שותפי סוד מעטים, אך בסופו של דבר התפוצצו על רקע הדרישה הלא מתפשרת של נתניהו שהענישה לא תכלול קלון, ומטבע הדברים גם לא מאסר. אביב בושינסקי, יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, הביע היום (חמישי) את דעתו בנושא בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM.

בושינסקי הודה שהופתע מהפרסומים. "אני מתפלא עליו, אני זוכר את נתניהו כפייטר - אוהב להילחם וגם לוחם". עוד הוסיף: "הוא הרי יצר קמפיין גדול, הוא טען שתופרים תיקים והפרקליטות המציאה הלכות כדי להעמיד אותו לדין. גייס חלק גדול מהעם איתו וזה הפך להיות מבחן של הפרקליטות מול העם".

הוא נזכר כי "בתחילת הדרך עו"ד וינרוט ז"ל נתן עצות לנתניהו, כשהיה על ערש דווי, הציע לו ללכת לסוג של עסקה". כמו כן, התייחס בושינסקי להיעדר התגובה של ראש הממשלה לשעבר לפרסומים, וטען: "בהתחלה חשבתי אולי כי זה בן כספית, אולי הוא לא רוצה לתת לו כבוד או חוסר כבוד בזה שהוא לא מתייחס לו. אבל הפרסום הכה גלים. אני מקיש שאם הוא לא מגיב, כנראה יש דברים בגו".

בהמשך תהה: "למה שהדברים לא יתברר עד תום בבית המשפט, כך אמון הציור יחזור למערכת המשפט? מה עם כל עדי המדינה שיצאו בעור שיניהם ללא כתב אישום?" כשנשאל מדוע, אם כן, הוא סבור שנתניהו פועל להשגת עסקת טיעון, השיב בושינסקי: "הנושא הכלכלי בהחלט מעיק עליו, אני יודע את זה מחברים קרובים אליו, שאומרים שזה עול גדול לנהל כזה תיק עם העלויות האלה". כמו כן, העריך: "אני בטוח שבני משפחתו דווקא לוחצים עליו ללכת עד הסוף".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm