לאחר שדווח שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו פנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, פרופ' אהרון ברק, לצורך תיווך בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סביב גיבוש עסקת טיעון בעניינו. בשיחה הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר, בתוכניתם ב־103fm, הסנגורית הפלילית עו"ד טלי גוטליב הביעה את דעתה בנושא וטענה: "אני לא בטוחה שנתניהו יחתום על הסדר הטיעון, הוא אסטרטג גאון. העובדה שהפרקליטות נסוגה מתיק השוחד היא הכרה בכישלון חרוץ".

בפתח השיחה אמר סג"ל: "אני חושב שעבירות מרמה והפרת אמונים אפשר להדביק לכל אדם בכול דרך. אם ירצו לטפול עליך משהו יצליחו". עו"ד גוטליב מיד השיבה: "שלא תתבלבלו, אם אתם חושבים וחולמים שמישהו עושה לנתניהו טובה בעצם העובדה שמסכימים למחוק את תיק השוחד. הוא תיק הדגל, שבגינו הגישו כתב אישום כנגד ראש ממשלה מכהן וגרמו להפיכה שלטונית בדרכים לא דרכים או בדרכים משפטיות תוך ניצול לרעה של הכוח. יש למעלה מ-300 עדים, העידו תשעה. ליאת בן ארי בדברי הפתיחה אמרה שישועה עד מרכזי. הם החריבו את תזת התביעה". 

עוד אמרה עו"ד גוטליב: "מה שצריך לעניין את כולנו זו העובדה שהפרקליטות לא תעשה מה שבא לה כי הייתי מוכנה לספוג רשלנות. נגיד חוסר תום לב. אני לא מוכנה לספוג זדון". 



בתגובה, נשאלה על ידי אופנהיימר, כי אם התיק קורס למה לנתניהו ללכת לעסקת טיעון. "רוצה להסביר משהו", השיב עו"ד גוטליב, "כסנגורית המון שנים, להסדרי טיעון יש הרבה פנים אבל אני לא בטוחה אם נתניהו יחתום עליו. הוא אסטרטג גאון ואני לא בטוחה שהעובדה שהפרקליטות נסוגה מתיק השוחד זה הכרה בכישלון חרוץ. במסגרת שקלול השיקולים בעריכה והגעה להסדר, אנשים לוקחים בחשבון את הזמן האדיר שמשקיעים בו אל מול הסיכון שיש בתיק, את המחירים האישיים והמשפחתיים ועוד גורמים. דבר אחד מהצד: מנדלבליט הלך עם תיק השוחד כתיק דגל, בדברי הפתיחה הזדעזע לגלות שהפרקליטות רואה בו את בסיס הבסיסים של התיק ואחרי תשעה עדים, חוזרים בהם ומוכנים לסגת". 

עוד הוסיפה: "מי שחי במדינה נורמלית יודע שהפרקליטות צריכה לחשב מסלול מחדש ואין בדל לתזת התביעה בתיק השוחד, לא כי אני מוכשרת או חכמה, אלא כי עדי התביעה הוכיחו לביהמ"ש שכל מה שעניין את נתניהו זה שיקולי ביטחון, שלא היה סיקור חיובי ולכן אני רוצה לומר: אם הבאתם אותי כמשפטנית, עובדה שמוכנים לחזור מעבירה חמורה של שוחד זו הכרה בכישלון".


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm