בצל הפרסומים על עסקת טיעון המתרקמת בין בנימין נתניהו לבין הפרקליטות והיועמ”ש אביחי מנדלבליט, נערך היום (שלישי) דיון נוסף במסגרת משפט ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, במהלכו מעיד יניב פלג, מי שחקר את עד המדינה בתיק 4,000 ניר חפץ. במהלך עדותו אמר פלג בתשובה לטענה כי לא הוצגו בפני נתניהו כל הראיות כנגדו כי זה לא תקין.

14:00: במהלך עדותו של החוקר פלג, השופט העיר לו: "עשית קשר בין הסבל לבין תשובה מספר אחת, אם לא יתן אותה, אז יתנו לו לישון, מה יקרה אם הוא לא יתן? זה מה שנשמע מהשאלה. פלג: "מה שהוא נשאל שם זה האם הסיטואציה שבה הוא נמצא והעבירות שהוא עבר". 

שחם: "הסיטואציה שבה הוא נמצא היא מעצר. מה הקשר בין זה לבין מעצר? יצרת קישור בין שני דברים, יכול להיות שיש בזה כדי להטריד. לקחת צעד אחד יותר לאחור, מתואר פה מצב אובייקטיבי, איזה משקל ניתן למצב הזה בחקירה שלו? זה שינה משהו בעניין המשך?". פלג השיב: "עד כמה שזכור לי זה לא שינה. הוא התלונן שמגרד לו שהוא עייף. ברגע שהוא ביקש לראות חובש הוא ראה חובש. לא נמנע ממנו טיפול בתרופות. הוא קיבל את הרופא. מצד אחד החקירה לא עצרה אבל שהעזרה הייתה פנויה הוא קיבל אותה".

שחם: "לפני הנהלים זה משהו שהיה צריך להביא בחשבון, אתה מודע לכך". פלג: "אני לא מודע לכך ולא קיבלתי הוראה לעצור את החקירה".

על הסיטואציה בה עד המדינה ניר חפץ ביקש בחקירתו לראות חובש ולא זכה לכך אמר פלג: "בליבי ידעתי שהוא צודק". שחם: "אם זה לא הניח את דעתך, האם לא מתבקש לדבר עם מי שאחראי על החובש? מישהו שנפנה אליו? אני שואל על הדרך הניחוש. אולי אותו הגורם יכול לתת מענה שיניח את דעתך".

פלג: "גם הפיקוד החזיר אותי לאותו החובש".

10:00: בעז בן צור: ראש הממשלה לשעבר נתניהו נחקר במשטרה, ו-90% מהפירוט בנספח א', מה שנטען כמתת השוחד, לא הוצג לו בחקירות. זה הגיוני? החוקר יניב פלג: כשלא מציגים לחשוד את כל הראיות נגדו בחקירה - זה לא תקין.

בתוך כך, במהלך עדותו אתמול סתר שוורץ את הטענות על חריגה בנוהלי החקירה במקרה של חפץ. "היה למופת, לא נאזק, לא ידיים ולא רגליים, בניגוד לעצורים, כשביקש להתפנות התפנה, שתייה חמה, זה מותרות, קפה ותה, כשביקש אוכל, השתדלנו, אני מי שהלך להביא אוכל שתיה, היה התפקיד שלי, השתדלתי להקל עליו להפוך את השעות להכי נוחות", אמר.