המשטרה מתכננת להרחיב את פעילותו וסמכויותיו של הרב הראשי של המשטרה, נצ"מ רמי ברכיהו, ובכלל זה להפקיד בידיו את הובלת המהלך של שיטור מותאם קהילה בהתייחס למגזר הדתי והחרדי. את המהלך ליצירת שיטור מותאם קהילה יזם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, מיד עם כניסתו לתפקיד. 

כחלק מאותו רעיון החל בחודשים האחרונים ברכיהו, יחד עם הממונה עליו, סמפכ"ל המשטרה, ניצב דוד ביתן - בגיבוש התוכנית, המאגדת את הטיפול במגזר החרדי והדתי, לרבות הטמעת משמעותה של המשטרה בקרב המגזר החרדי בעיקר והקניית אמצעים ונורמות התנהגות וטיפול לשוטרים מול אותו מגזר.

משטרת ישראל (צילום: משטרת ישראל)
משטרת ישראל (צילום: משטרת ישראל)


לצורך כך הונח בימים אלו על שולחנו של השר לביטחון הפנים עמר בר־לב מסמך המפרט את עיקרי התוכנית, ובו מתבקש השר לאשר שלושה תקנים חדשים, שניים מהם בדרגות רפ"ק וקצין בכיר בדרגת סנ"צ, שיעבדו תחת הרב ברכיהו. 

גורמים בכירים סיפרו ל"מעריב" כי במסגרת זו מתעתד ברכיהו לספח תחתיו את הרב הראשי של מג"ב הנושא דרגת סנ"צ ולהעבירו למשטרה. עוד עולה כי בר־לב טרם הגיב על ההצעה. במשטרה מאמינים כי הוא לומד את החומר וכי יאשר את ההצעה.

גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל"מעריב" כי "בתפיסה שהוביל המפכ"ל בנוגע לשיטור מכוון קהילה, במענה ברזולוציות קהילתיות יותר, ישנה משמעות עצומה ביישום התוכנית המוצעת. עד היום הרב הראשי של המשטרה היה אחראי על ענייני כשרות, קודש, קבורה והלכה. אלא שבתקופה האחרונה נדרשת מעורבותו במספר רב של מקרים בטיפול באוכלוסייה החרדית. הרב ברכיהו מקובל מאוד על כלל הציבורים והקהילות במגזר החרדי".

האחראית על מדור הקהילות במשטרה היא תנ"צ סיגל טולדו, ובתוך נגזרת זו הרב ברכיהו מתכוון לפתח את כל הטיפול מול המגזר החרדי.
גורמים מוסיפים כי "בנושא תקיפות מיניות, המטרה היא שיתלוננו כמה שיותר. ישנו מקדם חרדה גדול מאוד, כי המשטרה נתפסת בידי רבנים לא מעטים כלא מקצועית או ככזאת שתחשוף את הקורבנות, והכל מתוך חוסר ידע. זה חלק מרכזי בתפקידו של הרב הראשי של המשטרה".