בית המשפט העליון התיר היום (רביעי) לפרסום את זהותו של אברהם לשם, שגם שהורשע בעבירות של אינוס ומעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות שביצע בילדה בת כ-4.5 בחודש מרץ 2019 בירושלים. החלטת העליון התקבלה לאחר ערעור הפרקליטות, בעקבות הכרעתו בחודש שעבר כי לשם יורשע באונס.

בבית המשפט המחוזי נגזרו במקור 3.5 שנות מאסר לנאשם, כמו גם מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 50 אלף שקלים לנפגעת. כעת, עם החלטת העליון להרשיעו באונס, התיק יוחזר לבית המשפט המחוזי למתן גזר הדין.

הפרקליטות ייחסה בכתב האישום לנאשם, תושב קצרין, בן 26, ביצוע עבירות של אינוס ומעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות, לאחר שסברה כי עדותה של הקטינה בחקירת הילדים, כמו גם הראיות הנוספות בתיק, מבססות את האישום בעבירת אינוס. בית המשפט המחוזי מצא את עדותה של הילדה אמינה, ואף קבע, כפי שהתרשמה גם חוקרת הילדים, כי הילדה חוותה את הדברים שאותם תיארה בעדותה, אולם החליט להרשיע את הנאשם בעבירה של מעשה מגונה בלבד, לאחר שזיכה אותו מעבירת האינוס בה הואשם, וכן להרשיעו בעבירה של מעשה מגונה בפומבי, במקום במעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות.

השופטת וילנר ציינה בפסק הדין, כי "יש לחזק את ידיהם של נפגעי העבירה אשר מוצאים בתוכם את הכוחות ותעצומות הנפש להתייצב אל מול תוקפיהם, ולהביא בכך, כך יש לקוות, לא רק מזור לנפשם הפצועה, אלא אף לעשיית צדק במובן הרחב ולמניעת פגיעות אחרות על-ידי אותו נאשם בקורבנות פוטנציאלים".

באר שבע: בן 46 מואשם בעבירות מין בקטינה במשך שנים.

פרקליטות מווז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יונתן ביצ'ה, בן 46 תושב העיר, בגין עבירות מין חמורות לאורך שנים. על פי כתב האישום, ביצ'ה ביצה את העבירות בקטינה בעלת מוגבלות בין הגילאים 13-6.

כתב האישום מייחס לו עבירות של אינוס, מעשה סדום, מעשה מגונה וסחיטה באיומים. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין טל אדיר כהן, הנאשם שהיה ידיד קרוב של משפחת הקטינה ובן בית בביתה, ניצל אותה ובמספר רב של הזדמנויות, בעל אותה וביצע בה מעשים מגונים. העבירות בוצעו לרוב בדירתו או בדירת הקטינה, שעה שאמה של הקטינה לא נכחה במקום.

בחלק ממפגשיו עם הקטינה, צילם הנאשם במכשיר הטלפון הסלולארי שלו סרטונים ותמונות של הקטינה, כשהיא ערומה והוא מבצע בה עבירות מין.  כמו כן, נהג הנאשם לאיים על הקטינה כי אם תספר על מעשיו לאמה או לאדם אחר ואם לא תעשה כדבריו, הוא יפרסם את תמונותיה. תחת איומים אלו, המשיך הנאשם לבצע בקטינה עבירות מין. יחד עם כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.