פרשת השימוש בתוכנת פגסוס של חברת NSO עוררה סערה ברחבי העולם. אולם החשיפה של העיתון "כלכליסט" אתמול על ההאזנות שביצעה משטרת ישראל לדמויות ציבוריות ולעיתונאים לא זכתה לתהודה דומה ולהבלטה במרבית כלי התקשורת המובילים. הדיווחים הבודדים ציטטו את הממצאים מהתחקיר של "כלכליסט", שלפיהם פגסוס הופעלה נגד אבנר נתניהו, בנו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ונגד שניים מעוזריו של מנהיג הליכוד וגם נגד עיתונאים, ראשי ערים ודמויות ציבוריות נוספות. 

כמו כן, הידיעות התייחסו לדבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי "הטענות רציניות מאוד, אם הן נכונות" וכי פגסוס וכלים דומים "לא נועדו לקמפיינים של פישינג נגד הציבור הישראלי או אנשי ציבור". נוסף על כך, ציינו הדיווחים כי השר לביטחון פנים עמר בר־לב הודיע על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית. 

ב"ניו יורק טיימס" הופיע דיווח מפורט על הפרשה, שהתייחס גם להשפעה האפשרית על משפט נתניהו. ב"גרדיאן" הבריטי, הידוע בביקורתו על ישראל, הדגישו כי בין המטרות של המשטרה היו גם תושבי התנחלויות בגדה המערבית.

ברשת CNN הדגישה הכותרת את הביקורת על המשטרה. "משטרת ישראל תחת אש בעקבות האשמות נוספות על שימוש בתוכנת פגסוס לריגול אחר אזרחים", נכתב ברשת האמריקאית.

בסוכנות הידיעות בשפה הספרדית אפ"א נאמר כי "חשיפת רשימת הנפגעים מעידה כי המשטרה הפעילה רשת מעקב עצומה 'שבה אף אחד אינו חסין', והיא אוספת פרטים על מי שהיו יעד לריגול ללא אישור משפטי - דבר העלול להתנות את המשך המשפט נגד נתניהו, שכן קיימות ראיות למעקב אחרי הטלפונים הסלולריים של חלק מהנאשמים באחת מפרשות השחיתות". 

סוכנות רויטרס הזכירה כי הסערה פרצה לאחר התחקיר הראשון של "כלכליסט" בחודש שעבר, שלפיו חוקרי המשטרה השתמשו בפגסוס נגד אזרחים ישראלים, לעתים ללא צו מבית המשפט. "הדיווח הזה עורר תרעומת ציבורית לגבי פגסוס, שהשימוש השגוי לכאורה מצד לקוחות זרים גרם לממשלת בנט להורות על בחינה מחדש של הייצוא", נאמר בדיווח.

גם רשת "אל ג'זירה" סיקרה את הפרשה, וכינתה אותה "סקנדל". גם שם הודגשו בעיקר המעורבים הקשורים למשפטו של יו"ר האופוזיציה נתניהו, וכן הקריאות במערכת הפוליטית להקמת ועדת חקירה ממלכתית.