הפרשה שנחשפה ב"מעריב": סגן אלוף דן שרוני, שהיה מפקד בית הספר לנהיגה בבה"ד 6, נאשם במעשים מגונים ופגיעה בפרטיות של כ-49 חיילות לאחר שצילם אותן בסתר, והיה מעורב ב-79 עברות כנגד אותן חיילות. סא"ל במיל', עו"ד ענבר קידר-ברוך, ממשרד עו"ד פוגץ' קידר-ברוך המייצגות את אחת הנפגעות, שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לחוסר ההכרעה בתיק.

"כתב אישום הוגש בדצמבר ועד היום אנחנו נשרכים בבית המשפט מדיון לדיון בשאלה על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים. הסנגורית מנסה להגיע להצלחות כאלו ואחרות בנוגע למצבו הנפשי וכנראה זו הסיבה שמדיון לדיון הוא נשאר במעצר סגור, אבל טרם התקבלה ההחלטה לעצור אותו עד תום ההליכים. זה לא יעלה על הדעת", הסבירה.

לדבריה, "בסוף החודש אמורים להקריא לו את כתב האישום והוא אמור לומר אם הוא מודה או כופר, אני מניחה שאי ההישגים בעניין המצב הנפשי ישמשו אותה בהמשך".

היא הוסיפה כי בסנגוריה מנסים לנסות ולקבל בדרך מאוד מתמידה את הסעיף הנפשי, "אנחנו רק שומעים על מצבו הנפשי, אין לי מושג. אנחנו שותפים לדיונים אבל חלק מהחומרים ומחוות הדעת הנפשיות של וועדות רפואיות אנחנו לא חשופים".

כשנשאלה האם מצבו הנפשי ימנע ממנו לעמוד לדין, השיבה: "אני לא חושבת שזה יגיע לשם אבל אני מניחה שזה מה שהסנגורית תרצה. חשוב לי להדגיש עד כמה חמורים המעשים שלו, תחשבו שאתם נמצאים בחדר כשאתם חושבים שאתם לבד לחלוטין ומצלמים אותכם 24/7 במקום הכי בטוח, ביחידה צבאית ומי שאחראי על זה מפקד בדרגת סגן אלוף. זה לא יעלה על הדעת"

"אנשי קבע לא משתחררים או לא פטורים בשירות בשל קביעת פרופיל 21 נפשי, גם אם זה קורה זה לא אומר שהם פטורים משירות להבדיל חיילי חובה", הוסיפה.

בהמשך עלתה לשידור מ', אחת המתלוננות, והתייחסה למאבק בבית המשפט סביב הכשירות הנפשית: "זה מרתיח ולא תקין בעליל. לבן אדם הזה יש התואר, הוא למד, הוא ריצה את התפקיד שלו במשך שנים, ומעבר לזה הוא גם ניהל אחרי סיום התפקיד שעות על גבי שעות שהוא היה במשרד ותצפת עלינו. הוא מעל למישהו שהוא תקין נפשית והניסיונות האלו מגוחכים". 

"הבן אדם הזה היה נערץ ברמה הגי גבוהה שיש. ראינו אותו כמישהו להערכה, הייתי איתו 24/7. אין פה שום קשר. זה מפחיד אותי כל דיון מחדש כי במקום לעצור אותו עד סוף ההליכים כל פעם זה נדחה ונדחה ונדחה. כל פעם שהשופט קובע החלטה שהוא לא נעצר עד סוף התהליכים זה מעלה בי חששות, זה מפחיד", המשיכה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM