פרשת האזנות הסתר של המשטרה, במהלכן נחשף כי נעשה שימוש ברוגלת ריגול אחר עד המדינה בתיקי יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שלמה פילבר, הובילה לבדיקה בפרקליטות, בה נקבע כי אין עילה לדחיית המשך המשפט. בעקבות כך, פרקליטו לשעבר של נתניהו, עו"ד מיכה פטמן, שוחח עם ניסים משעל הבוקר (שישי) ב-103FM וטען כי "הפרקליטות צריכה להסכים לבקשות ההגנה לדחות את המשפט, הרעש פוגע ביכולת של המדינה לעשות הסדר טיעון".

בתחילת השיחה הסביר עורך הדין מה עלה מתשובת הפרקליטות: "כעת, אין מחלוקת שבוצעה חריגה מהצווים של בית המשפט. יודעים על הטלפון של פילבר, אבל מספרים בפרקליטות על ניסיון שלא צלח לחדור גם לטלפון של איריס אלוביץ ועוד מעורב שלא ידוע שמו. מה שמפתיע זה שהוטל חיסיון על הצווים. עכשיו הסנגורים רוצים את החומרים וזו בקשה אלמנטרית".

עוד הוא הוסיף כי "יש פה לכאורה מאבק בין שני צדדים שצריכים לחתור לאותו מקום בדיוק - ההגנה תעשה הרבה רעש על כל ההפרות, ובצדק, כי אלו דברים לא תקינים. ההגנה תבקש גם לעצור את המשפט, מה שכנראה לא יקרה, ולעכב את עדות פילבר עד שהיא תקבל את כל החומרים הרלוונטיים. התביעה לעומת זאת, תגיד שלא קרה שום דבר ושאפשר להמשיך את המשפט. אני חושב שזו תהיה טעות, שהיא צריכה להסכים לבקשות של ההגנה".

פרקליט נתניהו לשעבר עוד ציין כי עדותו של פילבר היא לטעמו עדות המפתח במשפט, זאת לאחר העדויות שכבר נשמעו מצד אילן ישועה וניר חפץ: "העדות שלו יכולה להוביל למצב שבו התביעה תקשיח את עמדותיה, וזה מצב שהוא טבעי. עכשיו מנהלים קרב על האפשרות להמשיך את המשא ומתן על הסדר הטיעון, מהמקום שבו הוא נמצא כרגע, ולא ממקום אחר. אם יסכימו לבקשה לדחות את עדותו של פילבר, ההגנה למעשה תשיג מה שהיא רוצה באמת".

לסיכום, אמר: "התחושה שלי היא שהשופטים ילכו עם הבקשה של ההגנה, מהסיבה שהם ישמחו לא לשבת עם התיק הזה עד סוף 2026. בית המשפט יעדיף להתקדם במשא ומתן להסדר טיעון, אבל הרעש הציבורי פוגע ביכולת של המדינה לעשות הסדר טיעון. צריך לתת את הזמן לצדדים להתקדם ולנהל משא ומתן ואולי סוף סוף לזכות את כולנו בנושאים אחרים לשיחה ולהתפטר מהתיק הזה".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm